هیئت فوتبال استان اصفهان

محمد ربیعی سرمربی فوتبال ذوب آهن؛ به مدیریت کارخانه گفته ام نیاز به زمان۳-۲ داریم/ براساس محدودیتهایمان برنامه ریزی می کنیم

به گزارش سایت رسمی هیئت فوتبال استان اصفهان، محمد ربیعی سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در نشست خبری پیش از بازی این تیم مقابل شمس آذر قزوین اظهارداشت: شمس آذر در هفته‌های اخیر نشان داده است که تیم باانرژی و دونده‌ای و پرتلاشی است و بازی فردا بسیار مهم و چالش‌برانگیز است.
وی افزود: شمس آذر در دو هفته اخیر بهتر از ذوب‌آهن خود را محیا این دیدار کرده است به‌هرحال دو بازی تدارکاتی با دو تیم لیگ برتری برگزار کرده‌اند و ما تنها یک بازی تدارکاتی با تیمی از یزد داشته‌ایم با تمام این موارد تلاش می‌کنیم با تمرکز و برنامه‌ریزی بتوانیم بازی را جلو ببریم.
ربیعی اظهار داشت: امیدوارم بازی تماشاگرپسند باشد و بازیکنان هر دو طرف صحیح و سلامت از بازی خارج شوند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاران عنوان کرد: رویکرد تیم ذوب آهن به سمتی رفته است که با برنامه‌ریزی روندی روبه‌جلو داشته باشد، محدودیت‌های زیادی داشته‌ایم و داریم؛ ولی تلاش کرده‌ایم تغییر فلسفه بازی داشته باشیم و تغییر نگاه مدیریتی در بعد مربیگری داشته باشیم و این موضوع نیازمند زمان است هر چقدر به سمت جلو حرکت می‌کنیم به تکامل نهایی دست پیدا خواهیم کرد و عملکرد ذوب‌آهن نسبت به گذشته را در پایان فصل باید مورد ارزیابی قرارداد.
سرمربی ذوب آهن خاطرنشان کرد: این تیم اگر بخواهد به آینده خود برسد و در زمره تیم‌های مدعی قرار بگیرد نیازمند دو سه سال برنامه مدون است و در فوتبال باید این را بپذیریم که برنامه‌محوری حرف اول را می‌زند.
وی تصریح کرد: تیم ذوب‌آهن حداقل نیازمند 4 پنجره نقل و انتقالاتی برای بازیافت بهتر دارد و سیستم میانگین سنی و تجهیزات و امکانات و بازسازی آنها  باید به مرور اتفاقات رو به رشدی رخ دهدکه با شیب خوبی این مسائل در حال حل شدن است؛ مسائل هم وجود دارد که اجتناب ناپذیر است.
وی در مورد وقفه در لیگ برتر و تأثیرگذاری در عملکرد تیم ذوب‌آهن گفت: به دلیل اینکه درک می‌کنم که هر کسی در هر جایگاهی قرار دارد از مربی تیم ملی تا مسئولان چالش‌هایی را دارند و هر کس در جایگاه آنها نباشد نمی‌تواند قضاوت درستی داشته باشد.
سرمربی ذوب آهن خاطرنشان کرد: به‌هرحال برای همه تیم‌ها این وقفه اثر داشته  2 بازیکن ذوب آهن در تیم امید هستندو اعتقاد دارم باید عدالت در مسابقات اجرا شود، نگاه کمی و کیفی متفاوت است شاید یک تیم دو بازیکن نداشته باشد اما همان دو بازیکن برای تیم بسیار اثرگذار باشد و تیم دیگر سه بازیکن نداشته باشد اما کمتر دچار چالش شوند به نظرم نیازمند برنامه ریزی هستیم که هم لیگ را پیش ببریم و هم نیاز مربیان ملی انجام شود و این موضوع کار سختی است.
ربیعی در مورد شرایط بازیکنان و مصدومیت احتمالی آنها گفت: بازی آخر مقابل استقلال اهواز آرش قادری با مصدومیت بلندمدت روبرو شد و یکی از بازیکنان دیگر در تمرین روز گذشته آسیب‌دیده است و دو تا بازیکنان به‌تازگی از بازی‌های آسیایی بازگشته‌اند و تا پایان امشب با تیم پزشکی جلسه‌ای خواهم داشت تا ترکیب فردا را برنامه‌ریزی کنم.