هیئت فوتبال استان اصفهان

گفتگوی نوروزی با مهدی عسگری رئیس هیئت فوتبال شهرستان نطنز

✅ شهرستان نطنز در ۱۲۰ کیلومتری شمال اصفهان، ۸۳ کیلومتری جنوب شرقی کاشان و ۳۲۵ کیلومتری تهران قراردارد. موقعیت استراتژیک نطنز، واقع شدن در مجاورت آزاد راه تهران – نطنز – اصفهان و جاده ترانزیت بندرعباس و عبور خطوط راه آهن شمال به جنوب و غرب به شرق، وجود سایت هسته ای ایران در مجاورت این شهر نکات قابل توجهی است که بر اهمیت این شهرستان و شهر زیبای نطنز می افزاید.

? در تقسیمات رسمی کشوردر سال ۱۳۳۶ هجری شمسی ، با دایر شدن فرمانداری، نطنز به شهرستان ارتقاء یافت و در حال حاضر دارای دو بخش مرکزی و امامزاده و ۴ شهر به نامهای نطنز، بادرود و خالدآباد، طرقرود و ۵ دهستان به نامهای کرکس، طرقرود، برزرود، امامزاده و خالد آباد می باشد.

? بر اساس سرشماری بعمل آمده در سال ۱۳۹۵جمعیت شهرستان نطنز برابر با ۴۲۲۳۹ نفر می باشد. این شهرستان حدود ۴۰۰ شهید و ایثار گر در راه دفاع از انقلاب و میهن اسلامی تقدیم نموده است.
?آب این منطقه از رودخانه های فصلی و بیشتر ازچشمه ها و قنات ها فراهم می شود که در سابق دارای ۴۰۰ رشته قنات دایر بوده است. حفاریهای صورت گرفته در سایت باستانی اریسمان (۲۰ کیلومتری شمال شرقی) نطنز مشخص کرده که این منطقه در حدود ۶۰۰۰سال قبل یکی از نخستین مراکز استخراج و ذوب فلزات و یکی از قدیمی ترین شهرهای صنعتی شناخته شده در جهان بوده است.
?آثار باستانی و تاریخی بی نظیر موجود و مناظر طبیعی و دست نخورده آن توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند. که از آن جمله روستای تاریخی و منحصر بفرد ابیانه وبافت شگفت انگیز آن چشم هر بیننده را مجذوب می کند. این شهرستان دارای بیش از ۱۸۰۰ اثر تاریخی، فرهنگی، معنوی و جاذبه های گردشگری میباشد که از این آثار و ابنیه تاریخی بیش از۱۲۰ اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
?سوغاتی ها و صنایع دستی، صرفنظر از تحفه معروف نطنز ( گلابی )، انار و زعفران، خشکبار این شهرستان و همچنین قالی و قالیچه، خراطی، آهنگری و به خصوص صنعت سفالگری را میتوان نام برد.
?وجود طبیعت و کویر زیبا و بکر امامزاده اقاعلی عباس همچون رمل های روان شن جهت بهره وری گردشگری ، کویرنوردی ،از جاذبه های طبیعی این شهرستان میباشد.

به گزارش روابط عمومی هیئت فوتبال استان اصفهان، در روزهای ایام نوروز با روسای هیئتهای فوتبال شهرستانهای استان گفتگوی دوستانه ای خواهیم داشت، که در ادامه نظر شما رو جلب میکنم به گفتگوی ما با آقای مهدی عسگری رئیس هیئت فوتبال شهرستان نطنز.

?سلام. سال۹۹ را خدمت شما تبریک عرض میکنیم.
?سلام و عرض ادب بنده هم متقابلا سال نو را خدمت شما و همه اهالی زحمتکش هیئت فوتبال استان اصفهان ،روسای محترم شهرستانها، پیشکسوتان وجامعه فوتبال همکاران خود درشهرستان تبریک گفته و ازخداوندمنان سالی بدون دغدغه ها و با آرامش را از خداوند منان آرزومندم.

? لطفا خودتان رامعرفی کنید وتوضیحاتی در رابط با شهرستان مربوطه ارائه دهید.
? مهدی عسگری هستم متولد ۱۳۵۷ دارای مدرک کارشناسی ریاضی محض .از اواسط سال ۱۳۹۴به عنوان رئیس هیئت فوتبال شهرستان نطنز و با کسب اجازه از تمامی پیشکسوتان این رشته درخدمت جامعه فوتبال این شهرستان به عنوان خادم مشغول به فعالیت شدم .سابقه حضور درمسابقات استانی وکشوری را به عنوان بازیکن داشته و دارای مدرک مربیگریB آسیا هستم. به عنوان مسئول برگزاری مسابقات واحد پایه و جوانان سابقه همکاری با هیئت های فوتبال شهرستان را درسالهای قبل را نیز داشته ام .درسال ۱۳۸۹ تا ۹۰ به عنوان قائم مقام و مدیر روابط عمومی با باشگاه فولاد نطنز همکاری داشته و هم اکنون هم به عنوان عضو کمیته امور شهرستانهای هیئت فوتبال استان اصفهان با این هیئت همکاری مینمایم.
? نطنز یکی از نواحی خوش آب و هوای ایران است که شهرت جهانی آن بر هیچ کسی پوشیده نیست. مساحتی بالغ بر ۳۴۱۸کیلومتر مربع، ارتفاع ۱۶۰۰متر از سطح دریا و دارای سه نوع آب و هوای سردسیری، کویری و معتدل می باشد. از شمال به کویر آران و بیدگل، از جنوب به میمه، ازشرق به اردستان و ازغرب به کاشان محدود می باشد.

?اهم فعالیتهای هیئت فوتبال شهرستان نطنز در سال ۹۸ را تشریح کنید؟
? برگزاری نشست های مختلف با واحد های هیئت فوتبال و همچنین ادارات مربوطه جهت همفکری و کمک به حل مشکلات در حوزه فوتبال شهرستان.
?حضور مستمر اعضای واحدهای هیئت فوتبال درجلسات مختلف استان‌.
?برگزاری مسابقات پیشکسوتان فوتسال (درهر دو بخش مرکزی و امامزاده)
?برگزاری مسابقات کارکنان دولت (در هردو بخش مرکزی و امامزاده)
?برگزاری مسابقات در رده های سنی ( در هردو بخش مرکزی و امامزاده)
? برگزاری فستیوال زیر ۱۲سال. شهرستان و اعزام به مسابقات استانی.
?ساماندهی مدارس فوتبال شهرستان و اعطای ۵ مجوز متقاضیان مدارس فوتبال (۴ مجوز آقایان – ۱مجوز بانوان )
-?حضور در فستیوال۱۲ساله های بانوان استان و انتخاب ۴ بازیکن در این فستیوال.
?حضورتیم فوتبال امیران جوان بادرودوفوتسال شاهین نطنزدرمسابقات استان اصفهان.
?برگزاری جام رمضان (درهردو بخش مرکزی و امامزاده) در رده های سنی مختلف.
? برگزاری کلاس مربیگری فوتسال سطح ۱ فوتسال آقایان.
?اعزام متقاضیان به حضور در کلاس های داوری فوتسال- شهرستان اردستان.
?حضور تیم فوتسال بانوان شهرستان نطنز در مسابقات لیگ دسته سوم در بوشهر وصعودبه مرحله نهایی مسابقات.
?میزبانی و برگزاری دورنهایی مسابقات فوتسال بانوان لیگ ۳کشور در شهرنطنز با حضور ۱۴ تیم.
?میزبانی و برگزاری استعدادیابی فوتسال منطقه ۵ استان اصفهان.
?میزبانی جلسات روسای منطقه ۵ استان و انتخاب به عنوان شهرستان معین منطقه.
?حضور بانوان فوتسال شهرستان در مسابقات لیگ دسته اول کشور- نیم ور محلات – دیماه ۱۳۹۸.
? برنامه ریزی درخصوص راه اندازی لیگ های فوتسال در رده های سنی مختلف در سال ۱۳۹۹.
?برنامه ریزی جهت تبدیل دستجات ورزشی به موسه فرهنگی ورزشی در سال ۱۳۹۹.
?اعزام ناظر و کوبل داوری به مسابقات کشوری و استانی.
? برنامه ریزی جهت تدوین برنامه چشم اندازی فوتبال شهرستان نطنز.
? حضور بازیکنان شهرستان در انتخابی های تیم های پایه و همچنین حضور تعدادی از بازیکنان فوتبال و فوتسال شهرستان نطنز در مسابقات کشوری درقالب تیمهای استان اصفهان.

? تا چه حدی در پیشبرد اهداف خود موفق بوده اید؟
با توجه به هدف گزاری هیئت فوتبال شهرستان نطنز از ابتدا تا کنون و بالاخص درسال ۱۳۹۸مبنی بر ارتقاء فوتسال بانوان، برگزاری کلاسهای آموزشی مربیان و داوران و همچنین ساختار سازی و ساماندهی فوتبال و فوتسال پایه ،تکمیل چارت سازمانی و تعیین هیئت رئیسه ،فکر میکنم تا حدودی توانسته ایم به هدف گزاری های خود برسیم اما تا هیئت فوتبال ایده آل هنوز فاصله داریم که امید است با تلاش و همکاری همه اهالی فوتبال بتوانیم جایگاه مورد نظر خود را پیدا نماییم.

? مهمترین فعالیت خود در سال ۹۸را بیان کنید:
?برگزاری کلاس مربیگری سطح یک آقایان.
?میزبانی مسابقات فوتسال دسته ۳ کشور بانوان و حضور تیم بانوان این شهرستان درمسابقات فوتسال لیگ ۱ کشور در محلات.

?ساماندهی مدارس فوتبال و ساختار سازی فوتبال پایه شهرستان برای سال۱۳۹۹.

? مهمترین اولویت شما در هیئت فوتبال شهرستان نطنز در چه زمینه ای بوده است؟
?تلاش برای جذب اسپانسرهای مفید و پایدار و تبدیل مجموعه هیئت فوتبال شهرستان به یک بنگاه اقتصادی جهت حل امورجاری فوتبال شهرستان.
?ارتقاء سطح آموزشی مربیان ، داوران و اضافه شدن علاقه مندان به این مجموعه در سال۹۹.
?ساماندهی فوتبال پایه و مدارس فوتبال.
?ارتقاء جایگاه فوتسال بانوان.
?چارت بندی هیئت فوتبال شهرستان براساس اساسنامه.

? عملکرد شما درسال گذشته چه تاثیری بر رشد و پیشرفت فوتبال در شهرستان نطنز داشته است؟
?درابتدای حضور در هیئت فوتبال شهرستان چیزی به اسم مدارس فوتبال ساماندهی شده طبق استانداردهای فدراسیون ،مربیان دارای مدرک مربیگری به تعدادحداقل های مورد نیاز شهرستان ،چارت سازمانی در هیئت فوتبال ، فوتسال بانوان عملا نداشتیم امروز پس از یک برنامه ریزی ۴ ساله در فوتسال بانوان تیم فوتسال این شهرستان با کمک و حمایتهای هیئت فوتبال استان اصفهان در لیگ دسته اول کشور حضور دارد و ۷ مربی و ۳داور در فوتسال بانوان شهرستان فعالیت میکنند و مدرسه فوتسال بانوان برای اولین بار در سال ۱۳۹۸ راه اندازی شد .
?در حوزه پایه و جوانان مدارس فوتبال به شکل خوب و نه ایده ال ساماندهی شد و سعی براین شد با توجه به پتانسیل موجود در شهرستان مدارس فوتبال با استانداردهای استان شکل گرفته وساماندهی شود که سال گذشته ۵مدرسه فوتبال دارای مجوز رسمی زیر نظر هیئت فوتبال شهرستان فعالیت نمودند.
?در حوزه آموزش برای اولین بار یک دوره کلاس مربیگری سطح ۱ فوتسال آقایان پس از برگزاری دوره بانوان در سال ۹۷ برگزار گردید و ۱۰ مربی فوتسال به مربیان دارای مدرک مربیگری شهرستان و در بخش امامزاده ۴مربی فوتبال به این بخش اضافه گردید .که امیداست این روند امسال نیز ادامه یابد.
?همچنین هیئت فوتبال با تعامل با صاحبان صنایع و خیرین ورزشی توانست با جلب اعتماد آنها در مسابقات و میزبانی های مختلف از حضورمفید آنها استفاده نماید و مشکلات مالی خود را تا حدودی برطرف نماید.
?خداراشکر مجموعه هیئت فوتبال شهرستان چارت کاملی از افراد متخصص ،جوان ،پویا و دلسوز را در کنار خود میبیند که در کنار موسپیدان و پیشکسوتان فوتبال و با راهنمایی گرفتن از آنها حرکت رو‌به جلو خود را همچنان ادامه میدهد.
?تعامل موثر با ادارات شهرستان از دیگر عوامل در ارتقاء فوتبال شهرستان بوده و امید است این ارتباط در سال آتی نیز یاری دهنده مجموعه هیئت فوتبال شهرستان گردد.

? بنظر شما مهمترین اتفاق فوتبالی استان اصفهان درسال ۹۸ چه چیزی بوده است؟
?ساختار سازی مجموعه هیئت فوتبال استان درسال گذشته و پاسخگویی هیئت استان درمقابل نیازهای شهرستانها.
?موفقیت های تیمهای فوتبال استان اصفهان در مسابقات کشوری و حضور سپاهان اصفهان درمسابقات آسیایی پس از چند سال غیبت .
?قهرمانی و نائب قهرمانی تیم های فوتسال بانوان نامی نو وگیتی پسند درلیگ برتر .
?برگزاری کلاسهای آموزشی فراتر از تمامی استانهای کشور‌.
?برگزاری مسابقات فوتبال و فوتسال منظم در سال ۹۸ لیگ های استانی.
?و برگزاری جشن برترینهای استان برای اولین بارمیتوانند جز اتفاقات مهم فوتبالی در سال ۹۸ استان اصفهان باشند .

? چشم انداز و برنامه هایی که در سال ۹۹ برای هیئت فوتبال شهرستان نطنز دارید در چه زمینه هایی می باشد؟
?هیئت فوتبال شهرستان نطنز در سال۹۹ امید دارد بتواند در زمینه راه اندازی آکادمی آموزش داوری ،راه اندازی لیگ منظم فوتبال و فوتسال در رده های سنی مختلف ،برنامه ریزی جهت پشتوانه سازی فوتسال بانوان جهت حضور پر قدرت در لیگ دسته اول کشور ،برگزاری کلاس های دانش افزایی و آموزش مربیان و داوران وتهیه و تنظیم تقویم اجرایی فوتبال شهرستان وهمچنین تدوین چشم انداز فوتبال شهرستان با کمک از پیشکسوتان و صاحبان نظر و همچنین شرکت درفعالیتهاومسابقات استانی و کشوری گامی رو به جلو بردارد.
? ارتباط موثربا صاحبان صنایع و ترغیب آنها به حضور در فعالیت های فوتبالی شهرستان و در پایان بهره گیری از تجربیات و ارتباط نزدیکتربا هیئت فوتبال استان اصفهان را از اولویتهای سال ۹۹ خود قرار داده است.

?چه انتظاری از مسئولان شهرستان نطنز دارید؟
?شهرستان نطنز با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد میتواند یکی از بهترین کمپ های ورزشی کشور را در دل خود جای دهد و در کنار گردشگرهای مختلفی که سالانه از این نگین در حاشیه کویر بازدید بعمل می آورند گردشگرهای ورزشی شامل تیمها ورزشی در سطح لیگ برتر را نیز میزبانی نماید. امیدوارم نماینده محترم شهرستان نطنز و بخش قمصر،فرماندار مردمی و دلسوزشهرستان به فوتبال نگاهی به عنوان یک فعالیت اقتصادی داشته و زیر ساختهای اولیه این فرآیند را با توجه به پتانسیل موجود در شهرستان آماده نمایند.
? داشتن دو زمین چمن در حد استاندارد در شهرهای نطنز و بادرود و همچنین سالن استاندارد جهت برگزاری مسابقات بالاخص در شهر بادرود از نیازهای ضروری شهرستان میباشد که امیدوارم نماینده جدید شهرستان در حوزه ورزش با توان بالای اجرایی این دو مهم را در برنامه های چهارساله خود قرار داده و با کمک صاحبان صنایع و معادن هیئت فوتبال شهرستان نطنز بتواند در سالهای آتی از ظرفیت بالای خود چه در سخت افزار و چه در نیروی انسانی موجود استفاده بهینه نماید .

?در آخر انتقاد،پیشنهاد یا صحبتی اگه دارید بفرمایید.
?لازم میدانم از همه عزیزانی که به هر نحوی جهت ارتقاء فوتبال شهرستان قدم برداشتند بالاخص همکاران محترم بنده درهیئت رئیسه هیئت فوتبال شهرستان ، دبیرمحترم هیئت فوتبال شهرستان جناب آقای مصطفی سلمانپور ، مسئولین واحد هیئت فوتبال شهرنطنز ،ریاست محترم هیئت فوتبال بادرودجناب آقای حسین میرزایی و همکارانشان ،مربیان ، داوران و تمامی عوامل زحمتکش از مجموعه فوتبال که بار اصلی این زحمات را به دوش کشیدن تشکر نمایم.
?ازمسئولین محترم شهرستان که جا دارد در ابتدا از نماینده فقید شهرستان نطنز دکتر مرتضی صفاری نطنزی که در زمان حیاتشان همیشه با رویی گشوده پذیرای مجموعه هیئت فوتبال شهرستان بودند و جهت رفع مشکلات هیئت فوتبال اقدامات خوب و موثری انجام نمودند یاد کنم ودعا میکنم مورد رحمت و مغفرت خداوند منان قرار گیرند ،فرماندار سابق شهرستان جناب آقای حسنی و همچنین فرماندار فعلی شهرستان جناب آقای فردوسی بادی ،بخشدار محترم جوان ،مردمی و زحمتکش بخش مرکزی جناب آقای حدادپور نطنزی شهردار و شورای شهر نطنز ،اداره ورزش و جوانان شهرستان و دیگر روسای ادارات شهرستان که همگی به نوعی و در حد توان کمک رسان هیئت فوتبال شهرستان بوده و هستند و همچنین صاحبان صنایع و معادن بالاخص جناب آقای نجف جهانی و آقایان مهندس مولایی ، مهندس رحیمی ، مهندس مبینی و جناب آقای سید مرتضی میرمحمد که همیشه یاری رسان این هیئت بوده اند کمال تشکر و قدردانی را دارم.
?در پایان از زحمات مجموعه هیئت فوتبال استان اصفهان و در راس آنها جناب آقای مهندس امیرمسعود هراتیان که همیشه شهرستان نطنز را مورد لطف و حمایت خود قرار داده اند تقدیر و تشکر نمایم و آرزو نمایم این حمایتها تداوم تا شاهد رشد وشکوفایی فوتبال استان و همچنین شهرستان نطنز باشیم.