هیئت فوتبال استان اصفهان

گفتگوی نوروزی با محمد امیری رئیس هیئت فوتبال شهرستان خور وبیابانک

✅ شهرستان خوروبیابانک بامساحتی بالغ بر۱۱هزار کیلومتر مربع درشرقی ترین نقطه استان اصفهان درفاصله ۴۲۰ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

?این شهرستان ازشرق به استان خراسان جنوبی ، ازجنوب به استان یزد ، ازشمال به استان سمنان و از غرب به بخش انارک شهرستان نایین محدود می شود.

? دراین منطقه ۱۲۶ آبادی بزرگ و کوچک وجود دارد. بیشتر روستاهای بخش خور به صورت متراکمند و اکثر خانه ها درکنارچشمه یا جویباربنا شده اند. خانه های قدیمی این منطقه معمولا مصالحی از گل وخشت دارند، اگرچه در قسمت های مدرن ترخانه هایی به شکل امروزی نیز خواهید دید.

?خوروبیابانک شهری کویری با آب و هوایی بسیار گرم و خشک در سرزمینی آکنده از شگفتی در اصفهان است. طبق برخی اسناد قدمت خور و بیابانک به قبل از اسلام و زمان ساسانیان می‌رسد.
?وجود تپه‌های ۴ هزار ساله باستانی ایراج و آثار تاریخی چون قلعه بیاضه و جندق که هرکدام قدمتی بیش از سه هزار سال دارد از پیشینه ی کهن آن حکایت می‌کند.
?دریاچه نمک، پوسته نمکی پلایا، درخت سرو ایراج، دره‌ها و کتل های وحشت زا، نیزارها و ریگزارهای اطراف روستای مصر، تپه‌های بزرگ شنی، آسمانی پرستاره همه از زیبایی‌های افسونگر این شهر کویری است.
?از دیگر جاذبه‌های شهر می‌توان به مسجد عرب‌ها، قلعه جندق، قلعه گرمه، خانه یغما، مسجد دارالشفا، آب انبار ادیب، بقعه شمس الدین، قلعه ایراج مسجد جامع فرخی، تخت عروس، تخت عباسی، کمال الدین سید داوود، امامزاده ابا محمد ابراهیم و … اشاره کرد.

 

✅ به گزارش روابط عمومی هیئت فوتبال استان اصفهان، دراین ایام با روسای هیئتهای فوتبال شهرستانهای استان گفتگویی خواهیم داشت، که در ادامه نظر شما روجلب میکنم به گفتگوی ما با آقای محمد امیری رئیس هیئت فوتبال شهرستان خوروبیایانک.

?سلام. سال۹۹ را خدمت شما تبریک عرض می کنیم. لطفا خودتان رامعرفی کنید وتوضیحاتی در رابط با شهرستان مربوطه ارائه دهید.

بنام خدا
?درابتدا سال نو را به همه خانواده فوتبال استان اصفهان تبریک عرض میکنم. امیدوارم سال خوبی را در پیش رو داشته باشیم.
?محمد امیری هستم رئیس هیئت فوتبال شهرستان خوروبیابانک.
?شهرستان خوروبیابانک در دورترین نقطه استان اصفهان به فاصله ۴۲۰ کیلومتر از مرکزاستان و ۲۳۰ کیلومتری شهرستان نایین و ۲۰۰ کیلومتری طبس و ۳۶۰ کیلومتری استان یزد ، در منطقه محروم کویری با آب و هوای کاملا گرم و خشک قرار دارد که در اکثر روزهای گرم تابستان رکورد بیشترین گرمای کشور را داراست.
?جمعیت شهرستان به علت کمبود امکانات و مهاجرت ۲۰ هزار نفر و دارای سه شهر و چندین روستا میباشد.

?اهم فعالیتهای هیئت فوتبال شهرستان خوروبیابانک در سال ۹۸ را تشریح کنید؟
?درمدت شش ماه مسئولیت بنده:
?برگزاری مسابقات فوتسال شرکتهای صنایع معادن کشوری در شهرستان.
?برگزاری مسابقات فوتسال جام فجر بزرگسالان.
?برگزاری مسابقات فوتسال جام فجر جوانان.
?پیگیری وثبت نام کلاسهای داوری درجه ۳ فوتبال.
?پیگیری وثبت نام کلاس مربیگری سطح ۱ فوتسال ایران ویژه آقایان که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.
?سازماندهی چارت سازمانی و برنامه ریزی اولیه فعالیتهای هیئت فوتبال شهرستان.

? تا چه حدی در پیشبرد اهداف خود موفق بوده اید؟
?تمام وقت ،تلاش خودمان را در این راه انجام میدهیم تا ضمن برنامه ریزی دقیق و منسجم در جهت پیشبرد اصول اولیه فوتبال در شهرستان طبق سیاستهای هیئت فوتبال استان بتوانیم موفق باشیم.

? مهمترین اولویت شما در هیئت فوتبال شهرستان خوربیابانک در چه زمینه ای بوده است؟
?ایجاد تشکیلات وعوامل اجرایی مختلف جهت انجام فعالیتها طبق تقویم ورزشی و رشد و پرورش داور و مربی و اهمیت به فوتبال و فوتسال پایه جهت پشوانه سازی و به توصیه ریاست محترم هیئت استان جناب آقای هراتیان و کمک دیگر اعضای هیئت فوتبال استان و روسای محترم شهرستانها ، بتوانیم گامهای نخستین خود به سوی آماده کردن شرایط فوتبال ساحلی را در این شهرستان برداریم .

? عملکرد شما در سال گذشته چه تاثیری بر رشد و پیشرفت فوتبال در شهرستان خور وبیابانک داشته است؟
?احساس میشود جوانان از تشکیل و اهداف هیئت فوتبال استقبال کرده اند و انشالله با کمک ادارات و مسئولان شهرستان پیشرفت بیشتری خواهیم داشت.

? بنظر شما مهمترین اتفاق فوتبالی استان اصفهان در سال ۹۸ چه چیزی بوده است؟
?توجه ویژه به فوتبال دورترین شهرستان استان(خوروبیابانک) از طرف هیئت فوتبال استان اصفهان.

? چشم انداز و برنامه هایی که در سال ۹۹ برای هیئت فوتبال شهرستان خوربیابانک دارید در چه زمینه هایی می باشد؟
?فعالیت در زمینه استعدادیابی نونهالان، نوجوانان وجوانان.
?برگزاری و یا شرکت افراد در دوره های داوری و مربیگری.
?تلاش ویژه در زمینه فوتبال ساحلی.

?چه انتظاری از مسئولان شهرستان خور وبیابانک دارید؟
?با توجه به پتانسیل بالایی که در فوتبال شهرستان میباشد و برنامه ریزی مدونی که هیئت فوتبال شهرستان در زمینه رشد و توسعه فوتبال در شهرستان نموده ، نیاز است مسئولان شهرستان حمایت بیشتری نمایند تا بتوانیم در رسیدن به اهداف خود موفق و پیروز باشیم.

?در آخرانتقاد،پیشنهاد یا صحبتی اگر دارید بفرمایید.
?در پایان لازم میدانم تشکر ویژه ای از ریاست محترم هیئت فوتبال استان اصفهان، اعضای محترم هیئت فوتبال استان ، فرمانداری ، اداره ورزش وجوانان و دیگر ادارات شهرستان که در این مدت هیئت فوتبال شهرستان خور وبیابانک را حمایت کرده اند داشته باشم.