مدایم زاده: می توانیم یک نسل طلایی از فوتبال دختران داشته باشیم

به گزارش سایت رسمی هیئت فوتبال استان اصفهان، اولین مرحله استعدادیابی فوتبال دختران استان اصفهان در رده نوجوانان پس از یک وقفه ۳ ساله به میزبانی شهرستان فلاورجان در روستای زفره برگزار شد.

در این مرحله ۵۵ بازیکنان از شهرستانهای لنجان، شاهین شهر، برخوار، نطنز، کاشان، درچه و خمینی شهر و همچنین دو مدرسه از اصفهان حضور داشتند.

کار سخت مربیان برای پرورش یک نسل طلایی

مژگان مدایم زاده مسئول دپارتمان بانوان هیئت فوتبال استان اصفهان، در خصوص این مرحله از استعدادیابی گفت: بیش از ۵۵ شرکت کننده در این دوره حضور داشتند که در نهایت ۱۴ نفر انتخاب شدند. امیداورم بتوانیم با برگزاری مراحل بعدی استعدادیابی نفرات مستعد سایر شهرستانها و باشگاه‌های استان اصفهان را نیز شناسایی کرده و در ادامه با برنامه ریزی منظم یک تیم قوی و پشتوانه سازی خوبی را برای فوتبال دختران اصفهان تشکیل بدهیم.

وی در خصوص این برنامه، اظهار داشت: این یک طرح همگانی استعداد یابی ملی است که افراد منتخب در قالب یک تیم ۱۲ نفره دیده خواهند شد.

سراستعدادیاب فوتبال دختران هیئت فوتبال استان اصفهان در ارتباط با وضعیت فوتبال دختران در شهرستان های استان گفت: متاسفانه برخی از شهرستان‌های استان همانند؛ نطنز و کاشان با وجود اینکه فعالیت فوتبالی ندارند اما از پتانسیل بسیار خوبی برخوردار هستند و در این مرحله از تست نیز بازیکنان فوتسال این شهرستانها خضور داشتند.

وی تصریح کرد: نفرات خوب و مستعدی از بین آنها انتخاب شدند، تلاش خواهیم کرد با برنامه ریزی و تمریناتی که خواهیم گذاشت آنها را از فوتسال خارج و به سمت فوتبال بیاوریم در شرایط فوتبالی قرار دهیم.

مسئول دپارتمان بانوان هیئت فوتبال استان اصفهان در ارتباط با وضعیت مربیان فوتبال شهرستان‌های استان خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که داریم مربیان باید فعالیت بیشتری در زمینه تکنیک و مهارت، حمل توپ، تاکتیک پذیری، خلاقیت و تمرینات هوشی با آنها کار کنند. پیش از این نگران کمبود بازیکن بودیم. اما خوشبختانه با استقبالی که در این مرحله دیدیم و همچنین شور و اشتیاقی که در چهره بازیکنان و والدین آنها به آینده بسیار امیدوار شدیم.

مدایم زاده گفت: بسیاری از پدران پا به پای بچه های خود همانند یک مربی حرکت کردند وصحنه هایی را رقم زد که فوتبال از آن حالت محرومیت و انزوا برای دختران خارج و در حال پیدا کردن مشتاقان خود قرار داد. زمانی که لیست منتخبین اعلام می‌شد والدین به ویژه پدرها بیشتر از خود بچه خوشحال بودند.

وی تاکید کرد: این نسل طلایی خواهد شد، اگر ما بخواهیم آینده فوتبالی استانمان را رقم بزنیم. بنابراین باید مراقب آنها باشیم و آموزش و مراقبت از آنها را فراموش نکنیم. باید مربیان دانش فوتبالی خود را بالا ببرند، این نسل نشان دهنده عملکرد مربیان است.