قلعه‌نویی: جوانان تیم ملی پشتوانه سال‌های آینده هستند

به گزارش سایت رسمی هیئت فوتبال استان اصفهان، امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پیش از دیدار با قرقیزستان اظهار داشت: از اصفهان خاطرات خوبی داشتم و دارم، از میزبانی خوب اصفهانی‌ها تشکر ویژه می‌کنم.

وی افزود: تغییراتی در کادر فنی تیم قرقیزستان به وجود آمده اما مربی جدید شناخت کافی نسبت به فوتبال قرقیزستان دارد چون هم در تیم باشگاهی و هم در تیم امید و زیر ۲۰ سال مربی‌گری داشته است.

قلعه‌نویی ادامه داد: تیم قرقیزستان سخت‌کوش و دونده است، لایه‌های دفاعی را به نحو احسن انجام می‌دهد. ما شرایط اردویی بسیار مناسبی داریم و یکی از بهترین آرزوهایی است که در آن شرکت می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: مرحله سوم انتخابیه جام جهانی است و کسانی که انتخاب شدند با تمام وجود تمرین می‌کنند و آماده مسابقه هستند.

وی تشریح کرد: هر لیستی اعلام شود، انتقاداتی به آن وارد خواهد بود، سعی کردیم جوان‌گرایی را از اردوی قبل انجام دهیم و از کسانی استفاده کنیم که پشتوانه خوبی برای تیم ملی در سال‌های آینده باشند.

قلعه‌نویی تأکید کرد: باید با شیب ملایم و نتیجه‌گرا تغییراتی داشته باشیم تا جوانان آسیب نبینند؛ اگر تغییر انجام شود و نتیجه نگیریم جوانان اولین نفری هستند که ضرر می‌کنند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: سعی کردیم هم تغییرات انجام شود و هم نتیجه‌گرایی کنیم تا با بازی‌ خوبی که انجام می‌شود نتیجه خوبی بگیریم.

وی بیان کرد: ما با آنالیز کامل لیست دادیم؛ قبل از لیگ فرم درست کردیم، بازیکنان لژیونر و داخلی رصد می‌شوند، درب تیم ملی به روی همه باز است در اردوی بعد حتما تغییراتی خواهیم داشت. برای من سن یک عدد است هر که آماده باشد وارد اردوی تیم ملی می‌شود.

به جوانان بها می‌دهیم تا بتوانند جایگزین‌های خوبی باشند

قلعه‌نویی با بیان اینکه به جوانان بها می‌دهیم تا بتوانند جایگزین‌های خوبی باشند، افزود: از همه مهم‌تر بازی خوب و نتیجه است، در همین زمان است که جوان‌گرایی هم در کنارش باید داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال عنوان کرد: اگر نتیجه نگیریم کسانی که می‌گویند چرا از جوانان استفاده نشد، می‌گویند چرا این‌ها را گذاشتید.

وی گفت: همکاران و مشاوران بسیار خوبی داریم، اعتقاد داریم معصوم نیستیم، انتقادات را می‌پذیریم و می‌دانیم انتقاد باعث پیشرفت خواهد شد.

قلعه‌نویی تصریح کرد: از منتقدان هم برای مشاوره استفاده می‌کنیم، همه باید دست به دست هم دهیم تا با نتایج خوب مردم را خوشحال کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال عنوان کرد: بچه‌ها با انگیزه خوب تلاش می‌کنند تا بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم و دل مردم را خوشحال کنیم.

وی با بیان اینکه سیستم فوتبال بازی نمی‌کند و نفر است که بازی می‌کند، نگرش کادر فنی است که چه مدلی بازی شود، خاطرنشان کرد: از روزی که مربی‌گری را شروع کردم آمار می‌گوید نگرش من فوتبال تهاجمی بوده است و هر جا در هر مسؤولیتی آمار گلزنی بالایی داشتم، پس نگرش ما هجومی است.

قلعه‌نویی گفت: با سیستم شناور هجومی بازی می‌کنیم که آسیب و هزینه‌هایی را به همراه داشته است، بازی فردا هم یقینا همینطور است؛ برخی مربیان نمی‌توانند نگرششان را عوض کنند من نیز همینطور هستم.

سرمربی تیم ملی فوتبال عنوان کرد: مردم علاقه‌مند به فوتبال هجومی هستند، بازیکنان به این مهم رسیدند که باید بازی هجومی رو به جلو بازی کنند، در حمله، دفاع و سیستم پایه‌ای مشخص شده که بازیکنان چه بازی داشته باشند.

علی دایی، سرلوحه بازیکنان تیم ملی است

وی افزود: در دوره قبل جام جهانی با یک مساوی حذف می‌شدند ولی در مرحله گذشته ۲ بازی تشریفاتی داشتیم، تنها در بازی ازبکستان نتوانستیم به گل برسیم؛ من تا زمانی که مسوولیت دارم دوست دارم بازی هجومی انجام شود.

قلعه‌نویی ادامه داد: جام ملت‌های آسیا نشان داد چند تیم از تورنومنت کافا به مراحل بالاتر رسیدند به چند بازیکن پیشنهاد شد که خودشان دوست داشتند برای تیم ملی بازی کنند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اضافه کرد: از لحاظ انگیزشی سرلوحه بازیکنان علی دایی است که با انگیزه وارد زمین می‌شوند و با تمام وجود کار می‌کنند؛ اگر بازیکنی انگیزه لازم را نداشته باشد با او برخورد می‌شود؛ بازیکنان می‌خواهند با بازی خوب دل مردم را شاد کنند.

وی افزود: تیم ملی منشا خیر و برکت شد تا باشگاه فولادشهر و سیستم آبیاری، اسکوربرد و همه بازسازی شود.

قلعه‌نویی گفت: با این شرایط مهرماه هم به همین محل باز می‌گردیم، زمین نیازمند مواظبت است. زمین چمن هم باید مراقبت شود چون استادیوم آزادی فعلا نمی‌تواند در خدمت تیم ملی باشد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: ۲۵ روز پیش ستادی تشکیل شد که منجر به این شد در این ۲۰ روز استادیوم به حالت مطلوب برسد و امیدوارم پاسخگوی زحمات باشیم.

وی عنوان کرد: برخی بازیکنان علاوه بر فنی بودن، وزنی هم هستند و مدیریت داخل زمین هم انجام می‌دهند و بازوی راست کادر فنی هستند.

قلعه‌نویی تصریح کرد: برخی اصول را باید بپذیریم در ایران همه چیز ایده‌آل نیست، مهم این است که مدیر بتواند با شرایط سخت کار را جلو ببرد.

وی در پایان گفت: در این ۲۰ روز بارها با افراد مختلف تماس گرفتیم در حالی که وظیفه سرمربی تیم ملی نیست، آقا تاج و هیأت رئیسه هر چه در توان داشتند انجام دادند.