محمدی: استان اصفهان در ورزش پیشرو است

به گزارش سایت رسمی هیئت فوتبال استان اصفهان به نقل از خبرگزاری ایمنار احسان محمدی رئیس دپارتمان مسئولیت اجتماعی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم افتتاحیه کارگاه توانمندسازی مسئولین کمیته‌های فرهنگی و مسئولیت‌های اجتماعی هیئت‌های ورزشی فوتبال، والیبال، کشتی، تیراندازی و کونگ‌فو سراسر کشور که به میزبانی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون که افتتاحیه را گذراندیم از نظر من قدمی مثبتی در راستای هم‌اندیشی و شبکه‌سازی خانواده فرهنگی پنج فدراسیون انجام دادیم که نمی‌توانیم بگویم اولین قدم همیشه بهترین قدم است، اما لازم‌ترین قدم است.

وی افزود: ورزش رایگان‌ترین سرگرمی یک ملت است، برای کنسرت رفتن باید هزینه‌های سنگین پرداخت کرد و هر مقدار هم زیاد باشند به ۵۰۰ هزار نفر نمی‌رسند، اما هر هفته بالغ‌بر ۵۰۰ هزار نفر برای دیدن فوتبال راهی ورزشگاه‌ها می‌شوند؛ این موضوع فوق‌العاده تأثیرگذار است و کار کردن در این حوزه جذاب، اما سنگین و دشوار است چرا که یک خطا روی سکوها یا خطای یک بازیکن به روی این خانواده نوشته می‌شود و این موضوع نشان‌دهنده کار کردن روی موضوع فرهنگی است؛ قدم خوبی برداشته شده است، اما کافی نیست.

رئیس دپارتمان مسئولیت اجتماعی و بازی جوانمردانه فدراسیون فوتبال ایران بیان کرد: معتقد هستم که استان اصفهان در ورزش پیشرو است و بیش از آنچه خودتان فکر کنید در استان‌های دیگر به شما نگاه می‌کنند، شما یک پایتخت فرهنگی بسیار بزرگ و یک خواستگاه ادبی، هنری، دینی و اجتماعی دارید و به همین دلیل هر واژه یا رفتار از شما را با میکروسکوپ نگاه و قضاوت می‌کنند. همان‌گونه که رفتارها و مدهای خوب شما را کپی و تقلید می‌کنند، مطمئن باشید که رفتارهای خطای شما را هم همان‌گونه بزرگ می‌کنند چرا که شما اصفهانی هستید.

وی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین کارها این است که دست از بهانه‌جویی برداریم، کار نکردن دیگر شهرها در بخش فرهنگی بهانه کافی برای کار نکردن ما نیست و ما باید قدم محکمی برداریم و به کاری که داریم عشق بورزیم. اگر ورزش را دوست داریم باید کاری کنیم که ورزش را باعث لذت جمعی و باعث حال خوب مردمی بشود که حال دلشان خوب نیست و من برای برداشتن قدمی دیگر در این راستا اینجا هستم.