مورایس سرمربی سپاهان در نشست خبری پس از بازی با نیروی هوایی عراق؛ رضائیان پشت گل سپاهان بود/ ۹ نفره بردیم

به گزارش سایت رسمی هیئت فوتبال استان اصفهان، ژوزه مورایس سرمربی تیم فوتبال سپاهان، بعد از پیروزی یک بر صفر مقابل نیروی هوایی عراق در نشست خبری اظهار داشت: به بازیکنانم تبریک می گویم و همچنین به تیم نیروی هوایی، تیمی هایی که به این رقابت ها می‌آیند با کیفیت هستند مثل نیروی هوایی.
وی افزود: همانگونه که در بازی قبلی از بهترین بازیکن میدان صحبت کردم، امروز هم به رامین تبریک می گویم. بازیکنی که پشت گلی که زدیم بود. این گل توسط رامین زده شد. به رضائیان بابت عملکردش تبریک می‌گویم نه فقط در سپاهان بلکه در  تیم ملی هم خودش را به خوبی نشان داد. به بازیکنانم و تیم تبریک می گویم، چراکه بازی ساده‌ای نبود و این مسابقه به یک بازی سخت تبدیل شد.
سرمربی تیم فوتبال سپاهان وضعیت ۹ نفره شدن تیمش برای رسیدن به پیروزی، گفت: بازیکنان با کیفیت عمل کردند. تمرکزشان در زمین بود وقتی تیم یک بازیکن کمتر دارد، کار سخت می‌شود و زمانی که با دو بازیکن کمتر می دوید کار سخت‌تر می‌شود. بازیکنان می‌دانستند چگونه تمرکز کردن و چه باید بکنند. دفعه اولی نیست که در چنین شرایطی قرار می‌گیرند. ولی از بازیکنان ممنوم که از خودشان تمرکز، آرامش و دانش خوبی نشان دادند و در آخر هم پاداش‌ آن را با پیروزی گرفتند.
وی در مورد تغییر پست محمد کریمی، خاطرنشان کرد: ما معمولاً در مورد استراتژی تیم با بازیکنان صحبت می‌کنیم. باید کیفیت حریفمان را در نظر بگیریم. نباید پتانسیل بردن‌ را از دست بدهیم. موقعیت‌های خطرناک هم ایجاد کردند. خوشحالم که توانستیم حلش کنیم، موضوع تنها تمرین کردن نیست، بلکه این است که بازیکن چگونه آن را متوجه شود و درک کند و خودش را با آن برای اجرا وفق دهد.
مورایس در مورد شانس صدرنشینی یا حذف سپاهان ، اضافه کرد: بازی امروز تمام شد. الاتحاد یک بازی دیگر و یک تیم دیگر است. چون نسبت به ما برتری دارند، آنها از بازی که نکردند امتیازی گرفتند. این فقط مشکل من است. شاید اگر بازی می‌کردیم این فرضیه که اکنون شما گفتید غلط می‌شد این سناریو اینگونه نبود. زیاد پیش‌بینی نمی‌کنم. تمرکز ما برای بازی امروز بود ، تمام شد و برای بازی بعدی باید سازماندهی مجدد کنیم، آنالیز کنیم و بتوانیم بهترین خودمان را بگذاریم. اگر بهترین خودمان را بگذاریم و کافی باشد خوشحالم. اگر کافی نباشد باز هم خوشحالم. چون می‌دانم باید یکسری کارهای دیگر بکنیم، فشار زیادی را نمی‌توانیم حس کنیم. اول باید ببینیم برای آینده چه می‌خواهیم.
وی با بیان اینکه همه فکر می‌کنند که می‌خواهند بهترین شرایط زندگی را برای خودشان درست کنند و همه می‌خواهند پول‌دار شوند اما برای پول‌دار شدن باید حوصله کنید، افزود: یک شبه نمی‌توانید پول‌دار شوید. فوتبال هم همین‌طور است. امروز ما خوشبختانه آماده این بودیم که با دو بازیکن کمتر هم برنده شویم. بازی با الاتحاد یک بازی دیگر است. آنها را آنالیز می کنیم، با یک بازی کمتر مقابل الاتحاد قرار می‌گیریم، اما با دو بازیکن کمتر هم بازی نمی‌کنیم با 11 بازیکن بازی می‌کنیم.
مورایس تاکید کرد:به اندازه کافی شانس داریم. همه می‌خواهند برنده شوند. فقط در یک زمان این اتفاق نمی‌افتد، می‌توانید برنده شوید اما باید صبر و حوصله داشته باشید. پس باید باور داشته باشید، صبر کنید برای موفقیت.
وی با اشاره به تساوی پرسپولیس گفت: آنها با هشت امتیاز شانس بیشتری برای صعود خواهند داشت. برای این تیم ایرانی آرزوی موفقیت می‌کنم. همانطور که برای خودمان آرزوی موفقیت می‌کنم. چون فکر می‌کنم دو تیم از ایران به مرحله بعد صعود کنند به نفع فوتبال کشور باشد.