به گزارش سایت رسمی هیئت فوتبال استان اصفهان، محمد ربیعی، سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن در نشست خبری پس از تساوی تیمش در برابر استقلال تهران،اظهارداشت: به تیم استقلال، کادر فنی، بازیکنان و مدیریت این تیم خسته نباشید می گویم. به تیم خودم نیز خسته نباشید می گویم و از هواداران تیم تشکر می کنیم. تیم من امروز بازی پرتلاشی را انجام داد.

وی افزود: قبل از هر صحبت فنی از قضاوت خوب تیم داوری تشکر می کنم بابت داوری خوبی که داشتند، مسلط و درست کل نود دقیقه قضاوت کردند.
سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن تصریح کرد: با توجه به شناختی که دو تیم داشتند، می دانستیم استقلال تیم با کیفیتی است و مهره های خوبی دارد، تیمی که کمتر موقعیت به رقبای خود می دهد و روی ضربات ایستگاهی با توجه به بازیهای اخیر بسیار خطرناک هستند و از مهاجمان بلند قامت استفاده می کنند.
وی ادامه داد: به موازات آن ما هم برنامه های خودمان را داشتیم و هر دو تیم رقابت پایاپایی را انجام دادند  از تیمم تشکر می کنم که نود دقیقه عقب نشینی نکردند. می دانستیم که در برابر استقلال در جاهایی از بازی باید از احتیاط هم استفاده کنیم، زمان انتقال در زمانهایی توپ را از دست دادیم که اگر اینگونه نمی شد می توانستم برتر هم باشیم.بعد از دریافت تغییر آرایش تیمی دادیم ۳ تعویض همزمان داده و به گل رسیدیم و می توانستیم گل دوم هم داشته باشیم بازی خوب و تاکتیکی بود  و هر دو تیم توانستند خود را در کورس بالای جدول نگه دارند.
ربیعی اضافه کرد: درست است که هدف گذاری باشگاه در این مقطع چنین مواردی و انتظارات بالایی نبوده اما توانسته ام این باور را در بازیکنانم برای آینده ایجاد کنم که برای رویای بزرگ خود بجنگند،اینکه به بازی برگشتند و نتیجه بگیرند و خوشحالم که فضای آشتی را بین هواداران و تیم و باشگاه ایجاد کنیم بارها گفته ام به هواداران علاقمند هستم و امیدوارم در ادامه این حمایت هم بیشتر باشد تا در کنار هم حال خوبی داشته باشیم.
وی اظهارداشت:از مربیانی هستم که سعی می کنم از قبل برنامه ریزی داشته باشم با توجه به بضاعتی که داریم در هر زمان از بازی با توجه به نتیجه گاهی این تغییرات جواب می دهد و گاهی این گونه نمی شود.

وی در مورد پرتاب های اوت نادرمحمدی، گفت: حریف ما هم از اوت دستی استفاده می کرد. قبول دارم که جاهایی شاید بازی کند می شد ولی با توجه به بضاعت تیم مخصوصا در بازی هایی که بیشتر تحت فشار قرار می گیریم با این حالت شاید روی توپ مستقیم هم خیلی حساب باز نکنیم.
سرمربی فوتبال ذوب آهن، در خصوص اینکه ذوب آهن یقه استقلال و پرسپولیس را گرفته و آیا انگیزه های شخصی دخیل است، عنوان کرد: از اظهار لطف شما به ذوب آهن تشکر می کنم. خداوکیلی! برای نیمکت تیم هایی که مقابلشان بازی می کنم، برای همه همکارانم در لیگ نهایت احترام را قائلم. در تلویزیون هم گفتم برای این فصل نکونام شایسته ترین فرد برای پذیرفتن هدایت استقلال بود.

وی تصریح کرد: استقلال باشگاه بزرگی است. هواداران بزرگی دارد. امیدوارم با نکونام سرفراز و سربلند باشند. ذوب آهن در مسیری قرار گرفته که خواسته یا ناخواسته فعلا جلو می رویم. همین را در ملوان هم می بینم. امیدوارم بتوانیم در آن منطقه با آن مردم عزیز، اینجا ذوب آهن با این قدمت تا جاییکه جان داریم، این کار را انجام بدهیم. خودتان از مشکلات زیاد ما مطلع هستید ،‌تلاشمان این است که در ذوب آهن این جوانان را نشان بدهیم. امروز در ترکیب اصلی 3 بازیکن داشتیم که دقیقا 23 ساله هستند. لطیفی 23 ساله و دانیال 19 سال است. ان شاالله این جوان ها رشد و پیشرفت کنند تا برای ذوب آهن و کشورمان افتخار بیاورند. برای استقلال هم در ادامه راه آرزوی موفقیت دارم.
وی در مورد اینکه آیا ذوب آهن به دنبال سهمیه آسیایی است، گفت: هدف گذاری ذوب آهن طبق صحبتی که روز اول با مدیر کارخانه داشتم، این بود که نسبت به سال گذشته ارتقا ایجاد کنیم. برای خودم الان همان هدف گذاری است.
ربیعی در مورد مشکلات تیم ذوب آهن، گفت: جایی که پسندیده است در مورد مشکلات صحبت کنیم همانجا در خدمت مدیر کارخانه و مدیرعامل باشگاه هستیم. می دانم نیما نکیسا و همکارانش واقعا در تلاش هستند مشکلات حل شوند. اکثریت کشور و تیم ها مشکلات مالی دارند. همه این مشکلات هم برای امسال نیستند و مربوط به گذشته هستند. وقتی می بینم که تلاش می کنند حل شود، الان پسندیده می دانم که در جلسات با مدیران آن ها را مطرح و بررسی کنیم.

وی افزود: اگر روزی دیدیم که مشکلات باید از جایگاه بالاتر حل شوند، شاید هواداران را در جریان بگذاریم. این اجازه را هم به تیمم نمی دهم که ذهنش را درگیر کند. از نکیسا تشکر می کنم. حدود یک ماه پیش باید به بازیکنان پول می دادیم. چکی داده شد و شنیدم کارهایش در حال انجام است که وصول بشود. همین نشان می دهد که مدیریت باشگاه و کارخانه این اراده را دارند که مشکلات حل شوند. پس من احترام می گذارم. از آن ها تشکر می کنم ولی رقابت با تیم های متمول کار سختی است. همانطور که من سعی کردم در مجموعه تیم نظم بسیار خوبی را جاری کنم، ان شاالله نظم مالی را هم در باشگاه داشته باشیم.

سرمربی ذوب آهن در خصوص برنامه ریزی سازمان لیگ، گفت: واقعا سخت است فاصله بازی ها 12-10 روز باشد. بازیکن و تیم از ریتم خارج می شوند. تیمی مثل ما واقعا برای بازی تدارکاتی مشکل دارد. تیمی هم در استان های همجوار نیست. کارسخت است و از ریتم هفتگی خارج می شویم. مجبوریم 3-2 روز تعطیل کنیم و دوباره جمع شویم. این مساله تیم را از ریتم ریکاوری مناسب، چرخه تمرین و چرخه مسابقات خارج می کند. امیدوارم 4-3 هفته تا پایان نیم فصل و جام ملت ها هم انجام شود تا شارمان لیگ بتواند بازی ها را با نظم مشخصی برگزار کند. واقعا کار سخت است و اذیت می شویم.

ربیعی در مورد تغییر کیفیت پخش تلویزیونی و همچنین درگیری استقلالی‌ها در پایان بازی با یک فیلمبردار، عنوان کرد: تغییر کیفیت که خیلی هم مهم است. تبریک می گویم و تشکر می کنم. تغییر دوربین و کیفیت مخصوصا برای آینده که بخواهیم VAR هم باشد مهم است. استفاده از دوربین های بروز  4K یا 8K خیلی بهتر است. اگر اینطور باشد بسیار خوب است. در مورد سوال بعدی من پاسخگوی خوبی نیستم!