ایرج نظری کارشناس داوری فوتبال؛ محمدی با این قضاوت کاندیدای داوری دربی شد/ نمره قبولی به داوران اصفهانی می دهم

به گزارش سایت رسمی هیئت فوتبال استان اصفهان، ایرج نظری ناظر و کارشناس داوری فوتبال کشورمان در خصوص قضاوت احمد محمدی و بهزاد پناهی داوران اصفهانی در بازی امروز تیم های پرسپولیس و پیکان، اظهارداشت: بعد از مدتها استان اصفهان یک نماینده با کیفیت و قوی در بخش داوری فوتبال داشت، البته ما یک کمک داور بین المللی به نام سعید قاسمی داریم که قضاوت های بسیار خوبی در لیگ قهرمانان آسیا داشته است.
وی افزود: قرار بود این بازی در تهران و بدون تماشاگر باشد که با انتقال آن به قزوین و حضور تماشاگران، شاهد یک بازی خوب و باکیفیت و همچنین یک قضاوت عالی و بی نقص بودیم به اعتقاد بنده با کیفیت قضاوتی که محمدی امروز نشان داد، خود را به عنوان یکی از مدعیان اصلی قضاوت دربی معرفی کرد.
وی ادامه داد: محمدی در تمام طول مسابقه مدیریت بسیار خوب و تصمیمات درستی داشت و به درستی و در زمان مناسب بازی متوقف یا دستور به ادامه آن داد که این نشان می دهد که کاملا مسلط بر بازی و روند آن بود. نکته مهم دیگر اینکه در این بازی شاهد چهار گل سالم بودیم و به ویژه گل سوم که به درستی تشخیص پنالتی داده شد، محمدی در این صحنه به دلیل فاصله بسیار خوب و نزدیکی به صحنه خطای بازیکن پیکان را دید و سوت زد و نشان داد که از آمادگی جسمانی بسیار خوبی برخوردار است و یکی از دلایل این موضوع برگزاری دوره های منظم آمادگی جسمانی و دانش افزایی برای داوران استان بوده است.
کارشناس داوری فوتبال کشورمان اضافه کرد: احمد محمدی در طی دو سال اخیر روند بسیار خوبی داشته که نوید بخش روزهای خوبی برای داوری فوتبال اصفهان بعد از مدتها است و البته در کنار محمدی، پناهی کمک داور ایشان بود که می تواند کوبل داوری خوبی را تشکیل دهند. این رشد و پیشرفت بخشی از آن به هیئت استان برمی گردد که خوشبختانه علی طاهری ریاست هیئت در این مدت حمایت های بسیار خوبی از کمیته های مختلف هیئت از جمله داوری داشته است.

نظری خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های مختلف، دوره های دانش افزایی با حضور مدرسان زبده کشوری ، برگزاری منظم مسابقات و نظارتی که بر روی کار داوران شده است موجب شده تا ما شاهد نسل بسیار خوبی از داوران باشیم. البته باید در این میان در بخش معرفی داوران به کمیته داوران فدراسیون فوتبال، هیئت به حمایت های خود ادامه دهد و همچنین داورانی مثل احمد محمدی با گرفتن قضاوت‌های بیشتر همانند پیام حیدری، موعود بنیادی فر و بقیه داوران در بین جامعه فوتبال و تیم های شناخته شوند تا بتوانند قضاوت های خوب خود را ادامه دهند.