هیئت فوتبال استان اصفهان

تابش فر: آئین نامه جدید مدارس فوتبال بر اساس معیارهای استاندارد تدوین شد / والدین به لیست مدارس فوتبال دارای مجوز توجه کنند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل هیئت فوتبال استان اصفهان، محسن تابش فر پیرامون صدور آئین نامه جدید مدارس فوتبال در سال 1402 اظهار کرد: مدارس فوتبال طبق سال‌های گذشته و براساس آئین‌نامه‌ای که توسط هیئت فوتبال استان تدوین شده بود باید مجوزهای خود را دریافت کنند اما رضایت همه ما اعم از هیئت فوتبال، خانواده‌ها و مسئولانی که هرکدام به نوعی با این فضا مرتبط هستند، حاصل نمی‌شد و درواقع دغدغه‌ای برای همه ما بود. در پایان سال ۱۴۰۱ و فروردین ۱۴۰۲ ساعت‌ها در خصوص آئین‌نامه‌ای جدید با کارشناسان خبره و متخصص جلساتی برگزار شد. طبق معیار استانی و شهرستان‌ها به نوعی این آئین‌نامه چکش‌کاری و فیلترهای قوی‌تری برای آن وضع شده است.

وی افزود: در این آئین‌نامه موضوع کیفی‌سازی مدارس فوتبال در اولویت اصلی هیئت فوتبال قرار گرفت. امیدوارم در سال جدید با برنامه‌ریزی‌های هیئت فوتبال و نظارت‌هایی که انجام می‌دهد و البته مسئولیت خطیری که بر دوش مدیران مؤسسات، باشگاه‌ها، اشخاص حقیقی و حقوقی که قصد دارند نسبت به راه‌اندازی مدارس فوتبال اقدام کنند اتفاقات خوبی شاهد باشیم. این آئین‌نامه در سایت هیئت فوتبال نیز قابل مشاهده است و دست‌اندرکاران باشگاه‌ها و والدین فوتبال‌آموزان می‌توانند نسبت به مطالعه آن اقدام کنند.

مدارس فوتبال باید تمام شاخصه‌های آئین‌نامه را داشته باشند

مسئول کمیته جوانان هیئت فوتبال استان اصفهان با اشاره به آئین‌نامه تدوینی هیئت فوتبال تصریح کرد: این آئین‌نامه در چند بخش تنظیم شده که بخشی از آن بررسی امکانات سخت‌افزاری مدارس فوتبال است، بخش دیگر نیروی انسانی است که از مدیر فنی و مربیان تشکیل می‌شود و به اندازه امکانات سخت‌افزاری برایمان مهم است. در همین بخش و در آئین‌نامه قید شده است که مربیان و مدیران فنی که در مدارس فوتبال حضور دارند، همه باید مورد تأیید هیئت فوتبال استان باشند و تمام شاخص‌های درج‌شده در آئین‌نامه را داشته باشند.

تابش‌فر افزود: در کنار این آئین‌نامه سامانه‌ای برای اولین بار در هیئت استان پیش‌بینی شد تا تمام مدیران مؤسسات و باشگاه‌ها برای اعطای مجوز فعالیت خود یا تمدید آن، به وبگاه هیئت فوتبال به نشانی smfisf.com مراجعه کنند. در واقع در تمام بخش‌ها چه سخت‌افزاری و نیروی انسانی مدارک بارگذاری خواهد شد و این موارد از سوی کارشناسان هیئت مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت تا طبق اصول از پیش تعیین‌شده مجوز این مدارس فوتبال به صورت فصلی یا دائمی صادر شود.

دادستانی اصفهان مدارس فوتبال بدون مجوز را پلمب خواهد کرد!

وی با بیان نکات مهمی درخصوص آئین‌نامه مدارس فوتبال خاطرنشان کرد: مدیران باشگاه‌ها باید مدارس خود را براساس افراد، شرایط و مواردی که به آنها اعلام شده است، مستندات خود را در سامانه هیئت فوتبال بارگذاری کنند. به طور مثال آنها نمی‌توانند پس از معرفی مربی و بارگذاری اطلاعات وی از فرد دیگری در این جایگاه استفاده کنند. این موارد در مباحث بازرسی و نظارت از سوی هیئت فوتبال به‌طور قطع بررسی می‌شود و مورد دقت قرار می‌گیرد و هیچ عذری هم پذیرفته نیست.

مسئول کمیته جوانان هیئت فوتبال استان اصفهان با اشاره به نامه دادستانی اصفهان درخصوص فعالیت مدارس فوتبال بدون مجوز و پلمب آن‌ها در صورت هرگونه فعالیت احتمالی اظهار کرد: براساس نامه‌ای که از سوی دادستانی اصفهان دریافت کردیم تمام مدارس فوتبال فاقد مجوز، پلمب خواهد شد. نکته مهم دیگر بازدید و بررسی مداوم این مدارس از سوی هیئت فوتبال است. حتی باید این را یادآور شوم طبق درگاه‌های ارتباطی که روزهای آینده از سوی هیئت فوتبال اطلاع‌رسانی می‌شود والدین و خانواده‌های فوتبال آموزان نیز می‌توانند گزارش‌های خود را در قالب عکس و فیلم به سمع و نظر هیئت فوتبال برسانند و ما را در جریان اطلاعات مثبت و منفی مدارس فوتبال بگذارند. به‌طور قطع هیئت فوتبال استان و کمیته جوانان اقدامات لازم را انجام خواهد داد و حتی مدارس فوتبالی که شایسته تقدیر هستند مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

والدین به لیست مدارس فوتبال دارای مجوز توجه کنند

وی با درخواستی از والدین فوتبال آموزان خاطرنشان کرد: هنگام ثبت‌نام فوتبال‌آموز خانواده آنها حتماً توجه داشته باشند که این مؤسسات و باشگاه‌ها مورد تأیید هیئت قرار دارد یا خیر و بدون بررسی ثبت‌نام یا پرداخت وجه نداشته باشند. در همین راستا و در هفته‌های آتی به شکل‌های مختلف اطلاع‌رسانی خواهد شد تا خانواده‌ها در جریان آخرین اخبار قرار بگیرند. در واقع مهم‌ترین موضوع مجوز داشتن این مؤسسات سلامت این فوتبال‌آموزان است که این موضوع تحت‌الشعاع قرار نگیرد. موضوع دیگری که باید اشاره کنم این است که بسیاری از دستگاه‌های دولتی، نیمه‌دولتی و خصوصی، فضاهای ورزشی در اختیار دارند که بدون مجوز هیئت فوتبال اقدام به برگزاری کلاس‌هایی می‌کنند که درصورت بروز اتفاق احتمالی از لحاظ حقوقی مورد پیگرد قرار خواهند گرفت.

تابش‌فر ادامه داد: با ارسال نامه‌هایی به تمام دستگاه‌ها اعلام کرده‌ایم که هر قراردادی با مدارس فوتبال منعقد می‌شود باید مجوز هیئت فوتبال استان را داشته باشد تا مشکلاتی دامن‌گیر این نهادها نباشد. در موضوع نظارت نیز موردی که سال‌های گذشته آن را مشاهده کرده‌ایم این است که این مؤسسات ممکن است زمینی را به ما معرفی اما در مکان دیگری فعالیت کنند. به‌طور قطع هیئت فوتبال نظارت ویژه‌ای بر این موضوعات خواهد داشت. درخواستی که از مدیران این مؤسسات دارم این است که در سال جاری دقت کافی و جامعی داشته باشند تا سال ۱۴۰۲ مدارس فوتبال اصفهان دارای همه ابعاد لازم باشد. درواقع والدینی که فرزند خود را در این مدارس ثبت‌نام می‌کنند باید از کیفیت اطمینان داشته باشند و از سوی دیگر مدیر هر مؤسسه با کیفی‌سازی به هدف نهایی خود که توسعه فوتبال و کشف استعداد است، برسد.

منبع: ایمنا