هیئت فوتبال استان اصفهان

رحمتی: به دنبال ۳ امتیاز در اصفهان هستیم

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل هیئت فوتبال استان اصفهان، سیدمهدی رحمتی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل ذوب‌آهن اصفهان اظهار داشت: خیلی خوشحالیم که بعد از یک وقفه بسیار طولانی مسابقات لیگ دوباره داغ می‌شود. اگر نگاهی گذرا به شرایط دو تیم قبل از تعطیلی لیگ داشته باشیم، باید بگویم که هم ما و هم ذوب‌آهن توانستیم بازی‌های آخرمان را با نتایج خوبی پشت سر بگذاریم. تیم ما در چند هفته آخر به آن روند صعودی رسیده بود. همچنین به آن شخصیتی که واقعاً برازنده بازیکنان تیم ماست رسیده و توانسته بودیم یک شرایط خوبی را در جدول رقم بزنیم. فکر می‌کنم می‌توانستیم مسابقات را هم تا حداقل نیم‌فصل پیش ببریم و بنابر شرایط موجود، مسابقات تعطیل شد و مجبور شدیم به استراحت اجباری برویم.

وی ادامه داد: ذوب‌آهن یک تیم دونده و جنگنده و با کادر فنی خیلی خوب و بازیکنانی جوان است. ذوبی‌ها هم به شرایط خوبی رسیده و بازی آخرشان را هم با یک پیروزی خوب سپری کرده بودند. به هر حال همه تیم‌ها به تعطیلات رفتند و در مدت 58 روزی که لیگ تعطیل بود هر کدام از تیم‌ها شرایط خودشان را پشت سر گذاشتند و ما هم سعی کردیم بعد از یک وقفه دو هفته‌ای تمرینات‌مان را شروع کنیم و بازی‌های دوستانه خوبی برگزار کردیم. جا دارد یک تشکر خوبی هم از مسئولان ایرالکو، هیئت مدیره کارخانه و باشگاه و مدیرعامل‌مان که شرایط خوبی فراهم کردند و توانستیم با یک هزینه خیلی کمتر از ایران در ترکیه اردو برپا کنیم، داشته باشم. ما سعی کردیم بتوانیم به نحو احسن از این اردو استفاده کنیم. در حال حاضر بچه‌های تیم همه خوب و سرحال هستند و لحظه‌شماری می‌کنیم که بازی‌های لیگ شروع شود تا دوباره به روند قبل از تعطیلات‌مان برگردیم.

سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم در واکنش به طرح این موضوع که تیمش در گلزنی خیلی موفق نبوده است، تصریح کرد: در این باره چندین بار توضیح داده‌ام. همه تیم‌ها دنبال نتیجه گرفتن هستند و نتیجه گرفتن هم منوط به این است که مدیر تیم، سرمربی تیم و هم اعضای کادر فنی تیم بتوانند ثبات لازم را در آن باشگاه داشته باشند. تیم‌ها سعی می‌کنند این ساختار دفاعی را طوری بچینند که تیم‌شان در وهله اول گل نخورد و حداقل امتیاز را بگیرد و بعد از آن به گل برسد. شما اگر بقیه بازی‌های لیگ را هم ببینید این تنها مشکل ما نیست و مشکل فوتبال ایران هست که در دو سه سال گذشته ما هیچ بازیکن ایرانی را در جدول گلزنان نمی‌بینیم و همیشه نفرات اول و دوم این لیست بازیکنان خارجی هستند که در فوتبال ما بازی می‌کنند.

رحمتی در پاسخ به این سؤال که «آلومینیوم می‌تواند روند موفق قبل از تعطیلی مسابقات را ادامه دهد؟»، گفت: عذرخواهی می‌کنم. دوست ندارم به کسی بی‌احترامی کنم، ولی ما به دلایل واهی بازی‌های لیگ را تعطیل کردیم که تیم ملی‌مان بیشتر در اردو باشد. شاید اگر بازیکنانی که از لیگ ایران به جام جهانی می‌رفتند در کورس رقابت‌های لیگ می‌ماندند می‌توانستند با شرایط و آمادگی بیشتر به جام جهانی بروند. چه بسا تمام تیم‌های بزرگ دنیا تا روز آخر بازیکنان‌شان در تیم‌های باشگاهی‌شان بازی کردند و بعد از آن به تیم ملی ملحق‌ شدند و این برمی‌گردد به عدم برنامه‌ریزی که فدراسیون ما دارد. شاید می‌توانستیم مسابقات را تا نیم‌فصل برگزار کنیم، ولی عملاً و با توجه به شرایط به یک تعطیلات اجباری رفتیم. خیلی سخت است که در دو ماه بتوانیم تیم‌مان را در همان شرایط قبلی نگه داریم، ولی با همت و پشتکاری که در بچه‌های تیمم دیدم مطمئنم که ان‌شاءالله از فردا همان روند قبل از تعطیلات را ادامه می‌دهیم و سعی می‌کنیم از اصفهان با امتیاز برگردیم.

سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم در پاسخ به این سؤال که «عملکرد تیم ملی و کارلوس کی‌روش را در جام جهانی چگونه ارزیابی می‌کنید؟»، خاطر نشان کرد: من فقط درباره بازی تیم خودمان و مسابقه فردا صحبت می‌کنم.

رحمتی در واکنش به گلزنی آقایی در بازی آخر آلومینیوم قبل از تعطیلی لیگ و آینده او گفت: آقایی بازیکن بومی و جوان تیم ماست و در استقلال هم زمانی که من بودم به‌عنوان یک بازیکن جوان به تیم ما آمد و پتانسیل خیلی خوبی دارد و باید قدر خودش را بداند.

وی در پایان درباره محروم و مصدوم تیمش در بازی فردا تصریح کرد: خدا را شکر بازیکن محروم و مصدومی نداریم.