هیئت فوتبال استان اصفهان

مأموریت سخت هیئت فوتبال استان به نام طرح استعدادیابی فوتسال؛ هدف، کشف و پرورش استعدادها

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل هیئت فوتبال استان اصفهان، فوتسال اصفهان سال هاست که به عنوان یکی از قطب های فوتسال این مرز بوم محسوب می شود.
بستر سخت افزاری، دانش مربیگیری و استعدادهای بالقوه در پیشتازی فوتسال استان اصفهان در سطح کشور کمک شایانی نموده است؛ حال که ورزش جهان با دانش به روز ،مطالعات فراوان، تصمیمات استراتژیک و بلند مدت راه خود را می پیماید مدیریت فوتبال استان اصفهان نیز دست به طرح جامع و بلند مدت زده است.
طرح استعدادیابی رده های پایه فوتسال استان اصفهان جزو یکی از تصمیمات استراتژیک و مطالعاتی در دوره مدریت جدید فوتبال استان محسوب می شود.
طرحی که شاید ثمرات آن در سال های آینده خود را نشان دهد؛ در طرح استعدادیابی فوتسال استان اصفهان، در طی دوگام کارخانه بازیکن سازی به فعالیت خود ادامه می دهد.

هدف؛ کشف و پرورش استعدادها
در گام نخست این طرح استعدادهای که شاید هیچ گاه دیده نشده اند پا در عرصه رقابت با دیگر همسالان خود می گذارند و ظرفیت فنی خود را نمایان می کنند.
در گام بعدی که در این طرح حائز اهمیت است «پرورش» و «نگه داری» پتانسیل های موجود در منطقه استان اصفهان به چشم می خورد.
هیئت فوتبال استان اصفهان در طرح استعدادیابی فوتسال رده های پایه، استعدادهای دور ترین نقطه استان تا مرکز نشینان را تحت رصد خود قرار داده است تا ضمن آینده نگری در حوزه فوتسال و تجمیع بانک اطلاعاتی بازیکنان از مهره و استعداد سوزی های احتمالی جلوگیری کند.
علی قائدی، مسئول واحد فوتسال هیئت فوتبال استان اصفهان در خصوص طرح استعدادیایی اظهار داشت: طرح استعدادیابی فوتسال استان اصفهان، به هما هیئت فوتبال استان از اواخر شهریور ماه سال جاری آغاز شد.

استعدادهای کل مناطق استان زیر ذره بین
مسئول واحد فوتسال هیئت فوتبال استان اصفهان تصریح کرد: در این طرح که در ۲۸ نقطه از استان پهناور اصفهان برگزار شد حدود ۸۰۰ فوتسالیست رده های پایه توسط سه نفر از برترین استعدادیاب های فوتسال استان اصفهان مورد بررسی قرار گرفتند که این موضوع شاید در کشور بی سابقه بوده باشد.
وی افزود: در طرح کلیه بازیکنان فوتسال استان اصفهان فارق از مباحث جغرافیایی مورد بررسی قرار گرفتند.
قائدی ادامه داد: در گام بعدی این طرح حدود ۸۰ بازیکن برتر طرح استانی مجددا مورد بررسی قرار خواهند گرفت تا در نهایت بازیکنان منتخب استان جهت معرفی به تیم ملی و تشکیل تیم منتخب استان مورد بهره برداری قرار بگیرند.
مسئول واحد فوتسال استان اصفهان گفت: در این طرح ضمن تشکیل بانک اطلاعاتی مناسب استعداد های کلیه نقاط استان مورد بررسی قرار گرفتند تا در نهایت تیم منتخب استان به همراه بهترین بازیکنان استان تشکیل گردد.
تشکیل تیم های پایه منطقه ای، که هم اکنون در کشورهای دارای فوتبال صنعتی، همانند آلمان و اسپانیا مورد بهره برداری قرار می گیرد، می تواند کیفیت فوتبال استان اصفهان را نیز افزایش دهد.
پرورش بازیکنان بومی و حفظ آن ها در بهترین شرایط حائز هزینه است اما هیئت فوتبال استان اصفهان در راستای مأموریت خود که توسعه فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی است سرمایه گذاری کلانی در این بخش انجام داده است.

سرمایه گذاری کلان هیئت فوتبال در بخش فوتسال
علی افضل سر استعدادیاب این طرح پیرامون شرایط بازیکنان فوتسال در سطح منطقه اصفهان افزود: از نزدیک استعدادهای خوبی را در سطح استان مشاهده کردم، امیدواریم با نظام مند کردن این بازیکنان تیم خوبی را در سطح استان تشکیل دهیم تا بتوانیم شرایط فعلی فوتسال استان را تغییر دهیم.
مسئول استعدادیابی فوتسال استان اصفهان تشریح کرد: هیئت فوتبال استان اصفهان سرمایه گذاری کلان و عمیقی در بحث فوتسال پایه انجام داده است، به عنوان یک کارشناس معتقدم که این طرح به خوبی در آینده جواب مثبت خواهد داشت.
وی تشریح کرد: این طرح که برای نخستین بار در سطح کشور انجام شد، قطعا الگوی خوبی در سطح ملی خواهد بود.
افضل در پایان گفت: اصلی ترین هدف ما کشف و پرورش استعدادهای است که تا این لحظه موفق به دیده شدن نشده اند، امید است در این طرح بتوانیم ظرفیت های استان را به خوبی نمایش دهیم.