هیئت فوتبال استان اصفهان

تقابل اصفهانی ها و سرخابی های پایتخت در هفته نخست/ آب زنید راه را هین که نگار می‌رسد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل هیئت فوتبال استان اصفهان، کمتر ۲۴ ساعت دیگر تا آغاز بیست و دوم دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور باقی مانده است.
لیگی که برای مردمان اصفهان از اهمیت بالای برخوردار بوده زیرا می بایست شاهد رقابت دو نماینده ریشه دار خود یعنی تیم های ذوب آهن و سپاهان در این رقابت ها باشند.

تیم سپاهان در فصل گذشته علی رقم فراز و نشیب های فراوان در با مجموع ۵۶ امتیاز در رده سوم و تیم ذوب آهن نیز با مجموع ۳۸ امتیاز در سکوی هشتم رقابت لیگ برتر فوتبال کشور قرار گرفتند.

اصفهانی ها یک طرف دیدار افتتاحیه

تیم فولاد مبارکه سپاهان که با خود ۵ عنوان قهرمانی در لیگ برتر را یدک می کشد، می بایست روز جمعه از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف استقلال تهران قهرمان فصل گذشته لیگ برتر برود.
این دیدار نخستین تجربه مورایس (سرمربی جدید تیم سپاهان) در لیگ برتر فوتبال ایران خواهد بود؛ همچنین تقابل دو پرتغالی در دو نیمکت نیز سبب افزایش هیجان این دیدار خواهد شد.
کری خوانی در این دیدار نیز شاید به بالاترین حد خود برسد زیرا ۳ بازیکن در این دیدار مقابل تیم سابق خود قرار می گیرند.
محمد دانشگر و رشید مظاهری در سپاهان و همچنین سجاد شهبازاده در استقلال در دیدار افتتاحیه با لباس جدید به مصاف هم تیمی های سابق خود خواهند رفت.

میزبانی گاندوها از سرخ پوشان پایتخت بدون حضور سرمربی

در دیگر دیدار هفته نخست لیگ برتر فوتبال کشور، تیم ذوب آهن از ساعت ۱۹:۳۰ روز شنبه از تیم پرسپولیس تهران در ورزشگاه فولادشهر میزبانی خواهد کرد.
این دیدار نیز شاید جزو حساس ترین تقابل ها در لیست شاگردان مهدی تارتار قرار بگیرد.
این دیدار در حالی در اصفهان برگزار می‌شود که سرمربیان هر دو تیم محروم هستند.
مهدی تارتار در هفته پایانی لیگ برتر فصل گذشته مقابل گل گهر سیرجان به دلیل اعتراضات شدید به داور با کارت قرمز مواجه شد و از کنار زمین اخراج شد. او حالا به واسطه اخراج در آن مسابقه از اولین بازی لیگ جدید محروم است و نمی‌تواند مقابل پرسپولیس روی نیمکت ذوب آهن بنشیند.
موعود بنیادی فر قضاوت این دیدار را بر عهده خواهد داشت.

چند نکته که باید در خصوص فصل جدید بدانید

این دوره از لیگ 21 مرداد آغاز می‌شود تا پس از 2 فصل، تقویم لیگ به دوران قبل از کرونا بازگردد.

قربان بردیف سرمربی ترکمنستانی تراکتور با 69 سال سن، مسن‌ترین مربی این فصل از لیگ است؛ چهار تیم پرسپولیس، استقلال، سپاهان و ذوب‌آهن تنها تیم‌هایی هستند که در تمام ادوار لیگ بازی کرده‌اند.

در این فصل هیچ تیم تازه‌واردی در مسابقات شرکت نمی‌کند تا تعداد تیم‌های حاضر در تاریخ این مسابقات، 46 باقی بماند؛با سقوط فجرسپاسی و پدیده، شهرهای شیراز و مشهد دیگر در لیگ برتر نماینده ندارند اما با صعود مس کرمان پس از 8 دوره و ملوان بندرانزلی بعد از 6 فصل به لیگ برتر، تعداد شهرهایی که در لیگ برتر نماینده دارند، 12 باقی ماند که این رکورد بیشترین شهر در تاریخ لیگ برتر است.