هیئت فوتبال استان اصفهان

ناصری:شرایط کرونا مانع برگزاری کلاسهای آموزشی نشد

مسئول برگزاری کلاس های آموزشی هیئت فوتبال استان اصفهان:
شرایط کرونا مانع برگزاری کلاسهای آموزشی نشد/ از فضای مجازی به خوبی استفاده کردیم

مریم ناصری- مسئول برگزاری کلاس های واحد آموزش در گفت گو با روابط عمومی هیئت فوتبال استان اصفهان بیان کرد:
کمیته آموزش هیئت فوتبال استان اصفهان در دورانی که محدودیت هایی برای بحث کرونا حاکم بود قادر به برگزاری کلاس ها با تعداد نفرات بالا و طولانی مدت نبود.

وی اظهارداشت: برای کلاس های نیمه اول سال گذشته به علت شرایط سنگین شیوع ویروس کرونا و قرمز بودن وضعیت بیشتر شهرستان ها حتی خود اصفهان، نتوانستیم کلاس های حضوری برگزار کنیم؛ بنابراین تمامی رده ها را گروه بندی کردیم. به طور مثال، کلاس های فوتسال سطح یک ایران و آسیا با ظرفیت پانزده نفر شرکت کننده، سه روز به صورت عملی و سه روز به صورت تئوری برگزار شد، ضمن اینکه کلاس های تئوری به صورت آنلاین و با استفاده از نرم‌افزار گوگل میت ک توسط فدراسیون معرفی شده بود برگزار شد.
وی ادامه داد: ابتدا این برنامه توسط استاد مربوطه در گروه ها برای شرکت کننده ها شفاف سازی شده و سپس شرکت کنندگان با لینک هایی که در اختیار داشتند وارد کلاس می شدند،هرچند در روز ها و ساعات اول کلاس برقراری ارتباط برای‌ شرکت کنندگان قدری مشکل بود؛ اما به مرور زمان با‌ کسب مهارت بدون مشکل اساتید مطالب و پاورپوینت های خود را ارائه داده و مانند کلاس های حضوری امتحان برگزار شد.
وی در رابطه با کلاس های عملی افزود: اکثرا کلاس های فوتبال به صورت عملی برگزار شد و در شهرستان اصفهان فوتسال با توجه به شرایط سخت، تنها یک دوره برای بانوان و یک دوره برای اقایان برگزار شد، چرا که کلاس ها باید در سالن بسته برگزار می‌شد؛ اما برای فوتبال ما از فضای باز برخوردار بودیم و رعایت پروتکل ها معقول تر بود.

مریم ناصری در رابطه با پروتکل های بهداشتی کلاس های عملی اضافه کرد: تمامی کلاس های عملی با حضور افسر سلامت برگزار شد و دمای بدن شرکت کننده ها مرتب کنترل شده و مواد ضد عفونی‌ با بهترین کیفیت در محل قرار داشت چرا که حفظ سلامت برای ما اولویت داشت؛ ضمن این که شرط حضور شرکت کنندگان دارا بودن گواهی سلامت بود و در غیر این صورت اجازه حضور در کلاس را نداشتند.
مسئول کمیته آموزش بانوان هیئت فوتبال استان اصفهان ادامه داد: با حمایت هیئت استان دو کلاس مربیگری D در سطح ایران ، یک کلاس مربیگری C آسیا و یک کلاس مربیگری B آسیا برگزار شد که اولین دوره این کلاس اواخر اسفند تمام شد و دوره دوم از ۱۴ فروردین آغاز شده است.
وی خاطرنشان کرد: کلاس های آسیا بالاترین سطح کلاس ها در ایران است که به رسیدگی و توجه بیشتری نیاز دارد به همین خاطر سعی کردیم بهترین اساتید و بهترین نرم‌افزار و شرایط فراهم شود.
ناصری اظهارداشت:همچنین با اخذ مجور در شهرستان شهرضا و اصفهان همزمان کلاس های مربیگری D ایران،و یک کلاس سطح یک ایران هم برای بانوان هم آقایان برگزار شد. این کلاس ها باهم شروع شدند و باهم به اتمام رسیدند که هر کدام از سالن و چمن ،مدرس و مدیر دوره ی مجزا برخوردار بودند که با کمک پزشکیار،هیئت پزشکی،شبکه بهداشت و هیئت استان بدون مشکل خاتمه یافتند.

وی در رابطه با استفاده از ظرفیت فضای مجازی اظهار کرد: فکر می کنم ما توانستیم بیشترین استفاده را از فضای مجازی ببریم و تمام برنامه های ما به صورت تشکیل گروه در واتساپ و گوگل میت و اطلاع رسانی در اینستاگرام شکل گرفت و حتی حضور و غیاب هم از طریق فضای مجازی انجام شد. وی تصریح داشت: همچنین خیلی از کوچینک ها که اصولا باید شرکت کنندگان از نزدیک نظاره گر باشند از طریق کلیپ و توضیحات استادان در پاورپوینت ها ارائه شده و در روز امتحان خیلی راحت بودند و موجب شده بود که شرکت کنندگان عقب نمانند.

مسئول کمیته آموزش بانوان هیئت فوتبال استان اصفهان گفت: کیفیت کلاس ها با توجه به آنلاین برگزار شدن یا وبینار بودن افتی نداشت و اعتراضی نداشتیم. فکر می کنم شرایط رو به بهبود است، با توجه به کسب تجربه این آگاهی را داریم که در شرایط کرونا چه پیش بینی ها و برنامه هایی باید پیاده کنیم تا شرکت کنندگان با مشکل روبرو نشوند. همچنین ما کلاس های دانش افزایی و توجیهی در پیش داریم که به راحتی می‌توانیم آنلاین برگزار کنیم.

وی درمورد کلاس های داوری افزود: کلاس های داوری در شهرستان های مختلف از جمله؛ خور و بیابانک،چادگان،نجف آباد،لنجان،شهرستان اصفهان برگزار شد و به طور تقریبی در کل ۹کلاس داوری در درجه های یک،دو و سه برای فوتبال و هم برای فوتسال برگزار شد.

مریم ناصری در خصوص برنامه کمیته آموزش برای سال آینده بیان کرد: ابتدا باید جلسه کمیته آموزش تشکیل شود و در ادامه هیئت رئیسه باید مسئول دپارتمان آموزش را مشخص کند. در حال حاضر تمام کلاس های آموزشی بر عهده بنده است که پل ارتباطی با فدراسیون هستم تا در فاصله زمانی که مسئول کمیته آموزش و دپارتمان آموزش مشخص شود، استان اصفهان از دیگر استان ها در بخش برنامه های آموزشی عقب نماند.