هیئت فوتبال استان اصفهان

رئیس هیئت فوتبال اصفهان: باید حق فوتبال استان را بگیریم/ شعار نمی‌دهم

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، علی طاهری پس از انتخاب به عنوان رئیس هیئت فوتبال استان اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از اعضای مجمع به دلیل اعتماد به یک فرد فوتبالی تشکر می‌کنم. فوتبال در خون من و عشق من است و امیدوارم بتوانم جواب اعتماد اعضای مجمع را بدهم.

وی افزود: خوشبختانه مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان از جنس ورزش و فوتبال است و امیدوارم با حرکتی هم‌سو نقاط ضعف چند سال گذشته را رفع کنیم. البته نقاط قوتی هم وجود داشته و علی‌اکبر ابرقوئی‌نژاد حدود 14 سال و امیرمسعود هراتیان نیز 4 سال در هیئت فوتبال استان تلاش کردند که از آنها تشکر می‌کنم.

رئیس هیئت فوتبال استان اصفهان ادامه داد: چون از جنس فوتبال هستم درد فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی و دغدغه‌های مربیان و داوران اصفهان را می‌دانم، امیدوارم بتوانم حق فوتبال استان را بگیرم چون شهرستان‌ها با مشکلات زیادی مواجه هستند و کمتر دیده شده‌اند.

وی با اشاره به لزوم استفاده از تجربیات پیشکسوتان گفت: برنامه‌های زیادی دارم اما شعار نمی‌دهم و عمل می‌کنم تا فوتبال اصفهان را به جایگاه اصلی خود برسانیم. باشگاه‌های اصفهان تنها به سپاهان و ذوب‌آهن خلاصه شده است و امیدوارم بتوانیم باشگاه‌های دیگری در فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی را احیا و تقویت کنیم. جای کار زیادی در فوتبال اصفهان وجود دارد و امیدوارم بتوانیم در این راه سخت، عاشقانه تلاش کنیم و نتایج آن را ببینیم.

طاهری بیان کرد: فوتبال متعلق به اهالی آن است و مسئولان هیئت باید از جنس آن باشند و من نیز با توجه به سوابق فوتبالی و مدیریتی خود، به پله پیشرفت فوتبالی‌ها تبدیل خواهم شد. باید حق فوتبال استان را بگیریم. فوتبال اصفهان ظرفیت‌های زیادی دارد و موفقیت‌هایی نیز کسب کرده است، اما فکر می‌کنم اقداماتی که انجام شده در حد استان اصفهان نبوده است و امیدوارم با تلاش و استفاده از تجربیات موفق شویم.

وی درباره استفاده از ظرفیت بخش خصوصی با توجه به مشکلات فعلی بخش صنعت و تولید استان و کشور تصریح کرد: فوتبال بنگاه اقتصادی است و باید به آن به عنوان یک صنعت نگاه کرد. آوردن بخش خصوصی به فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی کار مشکلی نیست و مهم حفظ آن است. باید مشوق‌های لازم را در نظر بگیریم تا بخش خصوصی از سرمایه‌گذاری در فوتبال پشیمان نشود.

مشکلات باشگاه‌های فوتبال قابل‌توجیه نیست

رئیس هیئت فوتبال استان اصفهان با بیان اینکه ساده‌ترین کار در فوتبال بخش اقتصادی آن است، اضافه کرد: نباید شعار دهیم که زیر مجموعه فیفا هستیم، بلکه هیئت فوتبال از بدنه فیفا، کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون فوتبال است و باید طبق دیدگاه‌های آنها حرکت کنیم و همان‌طور که اساسنامه فدراسیون باید به تأیید فیفا برسد، باید به این سمت حرکت کنیم که فوتبال از نظر اقتصادی بی‌نیاز شود. مشکلات باشگاه‌های فوتبال قابل‌توجیه نیست، چون فوتبال جذابیت و درآمد خود را دارد و این درآمد باید خرج فوتبال شود.

وی درباره اینکه بیشتر به عنوان مدیری فوتسالی شناخته می‌شود تا فوتبالی گفت: اتفاقاً زمانی که در باشگاه گیتی‌پسند بودم 5، 6 سال در لیگ‌های دسته اول تا سوم فوتبال فعالیت داشتیم و مدرسه و آکادمی فوتبال تأسیس کردیم. به نظر من میان فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی تفاوتی نیست. در برخی شهرستان‌ها مانند فریدونشهر باید به فوتسال بیشتر بها داد، در شهرستان‌هایی مانند لنجان و مبارکه فوتبال در اولویت است و شهرستان تیران و کرون در فوتبال ساحلی قدرتمند است و باید با توجه به پتانسیل هر شهرستانی به رشته‌های مختلف بها داده شود.

طاهری درباره برنامه خود برای فوتبال و فوتسال بانوان افزود: در فوتبال بانوان باید سخت‌افزار لازم مهیا شود. اصفهان دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن را در فوتبال بانوان دارد و باید سرمایه‌گذاری بیشتری در شهرستان‌ها انجام شود.

وی درباره استفاده تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن از بازیکنان غیربومی و برنامه خود برای استعدادیابی و پرورش بازیکنان اصفهانی در سطح ملی ادامه داد: استعدادیابی پروسه‌ای دارد که باید از آموزش و پرورش آغاز شود. آموزش و پرورش زیرساخت و نیروی انسانی خوبی برای استعدادیابی دارد. البته مدیرعاملان و سرمربیان باشگاه‌ها به دنبال کسب نتیجه و جلب نظر هواداران هستند و باید به آنها حق داد، اما باید به کشف و پرورش استعدادها نیز توجه کرد و مطمئن باشید اگر پتانسیل اصفهان بالا باشد، باشگاه‌های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی استان به سراغ جذب بازیکنان غیربومی یا خارجی نمی‌روند.

رئیس هیئت فوتبال استان اصفهان گفت: یکی از مشکلات مدارس و آکادمی‌های استان این است که در 3 ماه تابستان فعالیت کرده و درآمد کسب می‌کنند، اما سپس بازیکنان را به امان خدا رها می‌کنند، در حالی که باشگاه‌ها باید تیم تشکیل دهند و با پرورش استعدادها آنها را در مسابقات شرکت دهند. بخش پایه به صورت ویژه در برنامه‌های من وجود دارد و پیش از انتخابات نیز نشست‌هایی در این خصوص با آموزش و پرورش داشتم و امیدوارم بتوانم در این بخش فعالیت‌های خوبی انجام دهم.