هیئت فوتبال استان اصفهان

نگاه به فوتبال اصفهان باید بین‌المللی باشد

به گزارش روابط عمومی هیات فوتبال استان اصفهان و به نقل از فارس، مجمع عمومی سالیانه هیأت فوتبال استان اصفهان  ظهر پنجشنبه با حضور حیدر بهاروند سرپرست فدراسیون فوتبال، محمد طباطبایی رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان و مسعود هراتیان رئیس هیأت فوتبال استان اصفهان برگزار شد.

امیر مسعود هراتیان در حاشیه این مجمع اظهار داشت: سال سنگینی را پشت سر گذاشتیم و طبق گفته پیشکسوتان جایگاه فعلی هیأت فوتبال اصفهان در طی چند سال گذشته بی سابقه است؛ برنامه اصلی هیأت فوتبال در سال گذشته احداث و بهره‌برداری از ساختمانی درخور شأن هیأت فوتبال اصفهان که متأسفانه نتوانستیم انجام دهیم.

رئیس هیأت فوتبال اصفهان اضافه کرد: برگزاری لیگ‌های استانی در اصفهان به دلیل وسعت  استان و همچنین تعداد بالای تیم‌ها، جابه‌جایی تیم‌ها کار را برای برنامه‌ریزی و برگزاری لیگ بسیار سخت می‌کند.

وی تصریح کرد: در گذشته  برگزاری مسابقات بین المللی بیشتری را در اصفهان شاهد بودیم، از مسؤولان درخواست دارم که مجددا محل برگزاری مسابقات را به سمت استان اصفهان سوق دهند زیرا  استان ما ظرفیت‌های بسیار بزرگ و ارزشمندی را در اختیار دارد.

سید محمد طباطبایی نیز در حاشیه این مجمع اظهار داشت: فوتبال در استان اصفهان ظرفیت بالای دارد، فوتبال صرفا یک رشته ورزشی نیست، فوتبال یک صنعت و پدیده بزرگ اجتماعی است؛ با توجه به آمار، از ظرفیت‌های استان اصفهان در رشته فوتبال به‌خوبی استفاده نشده است و امیدوارم مسؤولان رده بالای فوتبال، نگاه ویژه‌‌ای به فوتبال و استعداد‌های موجود در اصفهان داشته باشند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان ادامه داد: اصفهان دو ظرفیت بسیار بزرگ در عرصه ورزش به نام سپاهان و ذوب‌آهن دارد؛ باید برای استفاده هرچه بهتر از این ظرفیت‌ها برنامه جامعی تدوین و تقدیم مدیران شود تا بهترین استفاده از این ظرفیت بزرگ صورت گیرد.

وی در خصوص احداث ساختمان برای هیأت فوتبال اصفهان تشریح کرد: شخصا برای جایگاه فوتبال اصفهان به احداث یک ساختمان قانع نیستم، برنامه‌ریزی های جهت ایجاد کمپ تخصصی فوتبال اصفهان انجام داده‌ایم و امیدوارم به زودی مراحل اجرای این طرح وارد فاز عملی شود؛ نگاه به فوتبال اصفهان باید بین‌المللی باشد.

حیدر بهاروند نیز در حاشیه مجمع عمومی سالیانه هیأت فوتبال استان اصفهان اظهار داشت: ابتدا جای دارد تشکر ویژه‌ای از مهدی تاج داشته باشم که سلامتی خودش را برای فوتبال صرف کرد؛ فوتبال اصفهان توانمندی‌های زیادی دارد و جزء یکی از قطب‌های فوتبال کشور است، در بحث آکادمیک تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن جزو بهترین مجموعه‌ها در رده‌های پایه می‌شوند.

سرپرست فدراسیون فوتبال تشریح کرد: امیدوارم با همکاری ارکان‌های مختلف استان اصفهان، فوتبال اصفهان از جایگاه خوب فعلی خود بالاتر برود؛ زمانی که فوتبال تعطیل شود نشاط از جامعه گم می‌شود، ما باید فوتبال را از دیگر رشته‌ها جدا کنیم، امیدوارم با شروع لیگ نشاط به دل جامعه بازگردد.

وی اضافه کرد: با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و همت باشگاه‌ها  این فصل را با اولویت سلامتی اعضا به پایان می‌رسانیم.

جواد محمدی نیز در حاشیه این مجمع تشریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا عملا هنوز چرخه فعالیت ما در سال ۹۹ آغاز به کار نکرده است، باید در تقویم سال ۹۹ هیأت فوتبال استان تمامی شرایط را پیش‌بینی کنیم؛ زمان آماده‌سازی در تقویم بسیار کم است، پیشنهاد من این است که مسابقات استانی به صورت منطقه‌ای برگزار شود و در سطح مسابقات کشوری نیز پیشنهاد باشگاه ذوب‌آهن این است که مسابقات رده‌های پایه به صورت گروهی برگزار شود.