هیئت فوتبال استان اصفهان

نظارت ویژه هیئت فوتبال استان اصفهان بر تشکیل وفعالیت مدارس فوتبال و فوتسال

به گزارش روابط عمومی هیئت فوتبال استان اصفهان و به نقل از واحد پایه و جوانان:

توجه به فوتبال پایه و مدارس فوتبال و لزوم آگاهی داشتن مربیان نسبت به اهمیت وظیفه ای که بر عهده دارند، می تواند در جهت سالم سازی و رشد فنی نونهالان و نوجوانان بسیار اثر گذار باشد. حال که به واسطه پیشرفت علم و دانش و افزایش کیفیت کلاس های آموزشی و نیز بالاتر رفتن امکانات موجود، برای فرزندان خانواده ها امکانی فراهم شده که بتوانند بهتر و موثرتر از قبل در ورزش و مدارس ورزشی حضور پیدا کنند، لزوم رعایت موارد ذیل توسط مدیران و مربیان مدارس فوتبال، جهت بهبود کیفیت کار و خدمت بهتر به فرزندان مردم که همچون امانت هایی گرانبها به دستشان سپرده شده امری ضروری به نظر میرسد و بهتر است در کنار سایر زحماتی که متحمل می شوند به فکر بالا بردن کیفیت آموزش و نزدیک شدن به هدف استعدادیابی و پرورش استعدادها نیز باشند. زیرا دانستن این موضوع که آن هنر آموز چه ویژگی های جسمی و روحی دارد، در افزایش بازده آموزشی هر مدرسه فوتبال در جهت خدمت رسانی بهتر ، امری مهم و کلیدی قلمداد می شود .

و باتوجه به شروع احتمالی فعالیت مدارس فوتبال و فوتسال  در فصل تابستان و تا عادی شدن شرایط در پی شیوع ویروس کرونا جهت فعالیت و در صورت اجازه فعالیت مراجع ذیصلاح و رعایت پروتکل بهداشتی اعلامی،هیئت فوتبال استان در نظر دارد نظارت ویژه ای بر تشکیل و فعالیت مدارس فوتبال داشته باشد.لذا کلیه متقاضیان تشکیل مدارس فوتبال و فوتسال باید بر این اصل آگاه باشند که مدارس فوتبال نمی تواند مرکز درآمدی برای آنها باشد و درخواست آنها باید بر پایه کمک به فوتبال استان وکشور باشد.لازم بذکر است هیئت فوتبال استان اصفهان بر همین اساس با استفاده از نظرات اهالی فن در راستای ایجاد محیطی امن و قابل اعتماد برای خانواده های فوتبال آموزان اقداماتی را انجام خواهد داد واجازه حضور افراد سود جو را در تشکیل مدارس نخواهد داد و در اولین اقدام شرایط صدور مجوز را اعلام و آیین نامه مدارس فوتبال فدراسیون فوتبال را ابلاغ نموده و ازمتقاضیان مدارس فوق جهت ارائه درخواست وفعالیت در سراسر استان درخواست می نماید اهم موارد زیر را رعایت و جهت موارد تکمیلی درخواست مراجعه به آیین نامه ثبت شده در سایت را می نماید:

? با توجه به بخشنامه فدراسیون فوتبال مبنی بر اینکه هیئت فوتبال استان تنها مرجع صدور مجوز فعالیت مدارس فوتبال و فوتسال می باشد متقاضیان قبل از انجام هرگونه برنامه ریزی ، شروع تبلیغات و ثبت نام باید مجوز خود را از هیئت فوتبال استان اصفهان دریافت نمایند.

? جهت تشکیل مدرسه فوتبال داشتن و ارائه مدارک ثبت باشگاه یا موسسه فرهنگی ورزشی ثبت شده در اداره ثبت شرکتها الزامی میباشد.

? متقاضیان فقط بانام ثبت شده در موسسه یا باشگاه می توانند درخواست و فعالیت نمایند. استفاده از نام و لوگو باشگاههای بزرگ (فولاد مبارکه سپاهان ،ذوب آهن،گیتی پسند ،استقلال و پرسپولیس و …)در درخواست و نامگذاری ممنوع می باشد و باشگاههای فوق فقط می توانند مستقیم وبصورت محدود اقدام نمایند.

? همکاری با باشگاههای بزرگ فقط در قالب تفاهم نامه استعدادیابی امکان پذیر است نه استفاده از نام و یا لوگو آنها.

? متقاضیان فقط اجازه تاسیس مدارس فوتبال و فوتسال را خواهند داشت و درخواست واستفاده از لفظ آکادمی ، پایگاه رشد ، همنام و …ممنوع می باشد.

? متقاضیان در شهرستانها باید فرمهای تکمیل شده را به تایید هیئت فوتبال شهرستان مربوطه برسانند.مدارس فوتبال شهر اصفهان مستقیم از طریق هیئت فوتبال استان اقدام نمایند.

? کلیه پوستر و برگه های تبلیغات نیز باید به تایید هیئت فوتبال استان برسد.کلیه موارد ذکر شده در برگه های تبلیغاتی باید منطبق با فرمهای تکمیل شده درخواست مدرسه باشد.

? مکان های تمرین مدارس فوتبال وفوتسال نیز باید به تایید هیئت فوتبال استان برسد.

? کلیه امورات مالی مدارس فوتبال فقط باید از طریق حساب موسسه انجام گیرد لازم بذکر است در بازرسی های صورت گرفته موارد مالی مورد حسابرسی قرار می گیرد‌.

? تشکیل انجمن اولیا و مربیان برای هر مدرسه از الزامات است.لازم بذکر است شرایط انتخاب نفرات انجمن اولیا و مربیان به صورت مجزا اطلاع رسانی خواهد شد.

? تعداد صدور مجوز در هر شهرستان با توجه ظرفیت آن شهرستان توسط هیئت فوتبال استان و با هماهنگی هیئت فوتبال شهرستان مربوطه مشخص خواهد شد . اولویت صدور مجوز جهت متقاضیان مدارس فوتبال با موسسات و باشگاههایی است که دارای تیم فوتبال به ترتیب اولویت در کشور ، استان و شهرستان مربوطه باشند.

? از فعالیت مدارس فوتبال و فوتسال غیر مجاز با هماهنگی ارگانهای زیربط جدا” جلوگیری بعمل آمده و مکان فعالیت آنها پلمپ خواهد شد.لازم بذکر است مربیان وعوامل اجرایی که با مدارس فوتبال و فوتسال غیر مجاز همکاری نمایندبا  حکم کمیته انضباطی محکوم به جرایم سنگینی خوتهند شد.

❌مسئول اجرای آیین نامه مدارس فوتبال در شهرستانها ، هیئت های فوتبال شهرستانهای مربوطه و در شهر اصفهان واحد پایه وجوان هیئت فوتبال استان اصفهان می باشد.

❇️ هزینه ها و مبالغ دریافتی جهت صدور مجوز به صورت مجزا و متعاقبا” اعلام خواهد شد.

❇️ زمان تحویل مدارک به هیئت فوتبال استان و دریافت مجوز متعاقبا” اعلام خواهد شد.

❇️ مدارک کلیه مدارس باید در سامانه مدیریت فوتبال ثبت شود.

❇️ اسامی و مشخصات مدارس فوتبال و فوتسال مجاز از طریق سایت هیئت فوتبال استان اعلام خواهد شد.

❇️ رعایت جزئیات و بقیه موارد آئین نامه مدارس فوتبال و فوتسال در آئین نامه مدارس فوتبال تایید فدراسیون فوتبال برای کلیه مدارس الزامی می باشد.