هیئت فوتبال استان اصفهان

سال طلایی برای فوتسال اصفهان بود/تصمیم ها در فوتبال از فرد گرایی به جمع گرایی تغییر پیدا کرد

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، حمید رضا دادخواه ضمن اشاره به عملکرد هیئت فوتبال در سال 98 اظهار داشت:عملکرد هیئت فوتبال را می توان در چند بخش بررسی کرد که یکی  از آن ها برگزاری مسابقات داخلی استان بود که  از رده 13 سال تا پیشکسوتان به صورت لیگ برگزار شد.

وی افزود: این مسابقات شامل فوتبال،فوتسال و فوتبال ساحلی در دو بخش بانوان برگزار شد که امسال توانستیم لیگ های شهرستان ها را با هم تلفیق کنیم و مسابقات لیگی در سطح استان برگزار نماییم که چندین مسابقه از این لیگ ها بخاطر بیماری کرونا در پایان سال برگزار نشد که در صدد آن هستیم که این مسابقات را در سال 99 با عادی شدن شرایط و دریافت مجوزهای لازم هفته های باقی مانده از لیگ ها را برگزار نماییم.

دبیرهیئت فوتبال استان اصفهان ادامه داد: برگزاری این لیگ ها  می تواند فوتبال استان اصفهان را از نظر بازیکن غنی کند که در این راستا شاهد آن بودیم که دو باشگاه سپاهان و ذوب آهن در طی جذب بازیکن برای تیم هایشان از بازیکن هایی که در لیگ های استان بازی می کردند استفاده کردند که این خود رشدی است که از لحاظ بازیکن سازی به آن  دست یافته ایم.

دادخواه با اشاره به مسابقات کشوری در حوزه فوتسال خاطرنشان کرد: سال 98  برای فوتسال اصفهان سالی طلایی بود که توانستیم در لیگ های برتر ،دسته یک و مناطق عناوین خوبی کسب کردیم که تیم کاشان در رده جوانان قهرمان شد ، تیم گیتی پسند در رده امید های کشوری لیگ برتر قهرمان شد و همچنین منتظر فینال تیم بزرگسالان گیتی پسند در لیگ برتر هستیم که با پیروزی این تیم پازل قهرمانی های فوتسال اصفهان کامل شود.

 

وی با اشاره به موضوع فوتبال یادآورشد: دو تیم کشوری استان در لیگ برتر اگر چه نتوانستند نتایج خوبی دست پیدا کننند ولی تیم سپاهان همچنان در رده های برتر هستند.

دبیرهیئت فوتبال استان اصفهان با اشاره به بحث داوری در فوتبال تصریح کرد: سال های قبل رکود خاصی در داوری استان داشتیم که سعی بر این بود که با آموزش و استعداد یابی را دنبال کنیم و طی یک برنامه سه الی چهار ساله بتوانیم در این حوزه نتایج خوبی را کسب کنیم .

دادخواه افزود: دو داوربین المللی خوب در استان دارم که سعید قاسمی کمک دارو فوتبال و علی حفیظی در فوتسال که اقدامات خوبی را داشتند ودر لیگ های  پایه مشکلی برای داوری نداشتیم ولی رکودی در اضافه شدن داور به لیگ برتر داشتیم که این خود مستلزم یک برنامه مدون برای رفع این مشکل است با توجه به این که داوران پایه استان رشد خوبی را دارند.

وی ادامه داد: برای اولین بار جز دومین استانی بودیم که آکادمی داوران فوتبال با چهل داور جوان افتتاح کردیم که این خود باعث می شود آینده خوبی برای جامعه داوری استان در سطح لیگ های حرفه ایی و بین المللی اتفاق بیافتد.

دبیرهیئت فوتبال استان اصفهان با اشاره به بحث فوتبال ساحلی اذعان داشت: در این بحث مسابقاتی در سطح استان در رده بزرگسالان برگزار شدو یکسری مشکلات در زمین فوتبال ساحلی داشتیم که نتوانستیم این مسابقات را در آن حدی که هست توسعه دهیم ولی در لیگ دسته یک کشور تیم فجر حداد توانست مقام اول را کسب کند و به لیگ برتر کشور صعود کند و یک سهمیه در لیگ برتر ساحلی برای استان رقم بزند.

دادخواه با اشاره به  نبود زمین استاندارد ساحلی در اصفهان یادآورشد: تنها زمین ساحلی اصفهان زمین ناژوان است که این زمین دارای نواقص بسیاری می باشد که در این خصوص جلسات متعددی با مدیریت سازماندهی منطقه ناژوان داشته ایم که قول داده اند مشکلات این زمین را رفع کنند تا بتوانیم برای سال 99 میزبانی لیگ برتر را کسب کنیم.

وی با اشاره به بحث فوتبال پایه و استعداد یابی در این زمینه خاطرنشان کرد:سال 98 برنامه ریزی خوبی برای فوتبال پایه داشتیم  و توانستیم از تمامی شهرهای استان و در رده های مختلف این استعداد یابی صورت پذیرفت.

دبیرهیئت فوتبال استان اصفهان با اشاره به سازماندهی مدارس فوتبال عنوان داشت:ساماندهی خوبی برای مدارس فوتبال داشتیم و با توجه به اهمیت این موضوع و دستور اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون فوتبال کشور نظارت خوبی بر مدارس فوتبال استان داشتیم به نحوی که می توان نتیجه آن را در سال 99 شاهد بود.

دادخواه در خصوص بحث فوتبال و فوتسال بانوان استان افزود:دو تیم لیگ برتری در فوتبال و یک تیم در فوتسال بانوان داریم که دو تیم سپاهان و ذوب آهن در فوتبال و تیم نامی نو در فوتسال فعالیت دارند.

وی ادامه داد:کار خوبی که باشگاه نامی نو  در سال 98 انجام داد این بود که رو به سوی بومی سازی آورد و توانست اکثریت از بازیکنان خوب استان استفاده کندو نتیجه این بومی سازی سال اینده شاهد خواهیم بود.

دبیر هیئت فوتبال استان اصفهان با اشاره به یکی از برنامه های مهم این هیئت عنوان داشت: تصمیم بسیار مهمی که در سال 97 استارت آن زده شد و در این سال ها به اجرا درآمد این بود که تصمیم ها در فوتبال استان فرد گرا نباید باشد و باید به سمت جمع گرایی برود یعنی تصمیم ها از طریق جمع انجام شود و از طریق کمیته ها این کار را انجام پذیرد و تصمیم شخص خاصی لحاظ نشود.